La sala La Mercantil obre temporada d'hivern aquest dissabte amb 'En mitad de tanto fuego' i el diumenge s'estrena l'Emboirats amb l'espectacle HATS. A comarca aquest cap de setmana es fan diverses festes majors i Tres Tombs de Sant Antoni

Per Ràdio Balaguer
475 visites
91E49B6Ae985B60119Da73E99F136704Cartellscapdesetmana

BALAGUER

-

Aquest dissabte es farà a 2/4 de 6 de la tarda al casal Lapallavacara un Taller de Relaxació i Respiració a càrrec de Linnea Bergström.

Aprendreu a combatre estats d'angoixa, estrès, ansietat, insomni i d'altres malestars amb diferents mètodes per trobar pautes personals i autogestionar-nos.

El taller és gratuït amb inscripcions a balaguer.cat

Cal portar roba còmoda i una màrfega

-

La sala Mercantil obre el dissabte dia 20 la temporada de teatre amb l'obra "En mitad de tanto fuego", de Alberto Conejero.

Desig, guerra, deserció, poder, violència, pàtria... Alberto Conejero comparteix amb el públic la bellesa, el misteri i la foscor d'un poema èpic a través del qual dialoga amb la condició humana i enllaça èpoques diverses. Combina veus del passat i del present. Ho fa a partir del personatge de Pàtrocle, company d'armes d'Aquiles. Un muntatge a partir de la Ilíada d'Homer i altres textos, que ens apropa a una obra fonamental de la literatura clàssica grega.

Aquesta obra es podrà veure el dissabte a les 8 del vespre

Venda d'entrades a salamercantil.cat

-

Torna el cicle Emboirats, el cicle d'espectacles infantils a Balaguer.

El primer espectacle que es podrà veure del cicle és HATS, a càrrec de JAM, un espectacle de clown i humor gestual. Serà el diumenge 21 de gener a les 12 del migdia al Casal Lapallavacara.

Una vida acomodada o una vida somiada?

Hats ens convida a sortir de la zona de confort i aparcar la monotonia, la rutina i lluitar pels somnis, perquè la possibilitat de realitzar-los és el que fa que la vida tingui sentit. Que la por al fracàs no t'aturi! Pensa, crea i atreveix-te!

JAM aconsegueix transmetre'ns aquest dilema d'una manera entranyable, divertida i encisadora. Amb un estil personal marca de la casa teixeix la que ha estat fins al moment la seva creació més personal.

El preu per veure l'espectacle és d'1 €.

Aquest 5è cicle d'hivern d'espectacles infantils, Emboirats, està organitzat per l'Àrea de cultura de la Paeria de Balaguer.

-

El Teatre municipal de Balaguer acollirà aquest dissabte la gala de lliurament de premis dels Campionats de Catalunya de Motociclisme. Aquest acte està organitzat per la Federació Catalana de Motociclisme.                    

La gala, que durarà tot el matí, es dividirà en 4 blocs.

Els premis que s'atorgaran, uns 500, corresponen a les categories de Velocitat, Mototurisme, Legends i Millors Clubs organitzadors. Seguidament, s'atorgaran els premis a la categoria d'Enduro, a la de Motocròs, i finalment a la de Trial.

-

Altres

Una altra activitat turística és la que ens ofereix el Centre d'Interpretació de l'Or del Segre de Balaguer, que  organitza l'activitat "Iniciació a la recerca d'or".

L'activitat té una durada  aproximada d'una  hora i,  en acabar, tothom pot endur-se en un petit vial de plàstic, totes les palletes d'or que hagin trobat com un record de la visita.

Per a més informació al telèfon 973448668 o enviant un correu a l'adreça ordelsegre@balaguer.cat.

-

Exposicions

El Museu de la Noguera acull l'exposició VALLVERDÚ, EL MOT DIBUIXAT.

L'exposició presenta més d'un centenar de vinyetes produïdes en els darrers anys, juntament amb dibuixos antics que mostren la seva trajectòria com a dibuixant.

A l'exposició també s'hi pot veure una entrevista a l'autor parlant d'aquesta faceta seva.

La mostra es podrà veure fins el 17 de març.

-

Arriba al cinema Balaguer la projecció de les pel·lícules OCHO APELLIDOS MARROQUIS

Sinopsi:

Carmen vol complir l'última voluntat de José María, el seu marit i patriarca de la família: recuperar el 'Sardinet', el primer pesquer de la seva flota, que està ancorat en un port marroquí.

En el viatge de Cantàbria al Marroc, l'acompanyaran la seva filla Begoña i l'ex d'aquesta, Guillem, desesperat per recuperar el seu amor.

Entre xocs culturals descobriran a més el gran secret de Josep Maria: Hamida, la seva altra filla.

ANATOMIA DE UNA CAIDA

Sinopsi:

Sandra i Samuel, tots dos escriptors, viuen amb el seu fill cec Daniel d'onze anys en una casa a les muntanyes dels Alps, a prop de Grenoble.

El mateix dia que ella ha hagut d'interrompre una entrevista amb una periodista, pel soroll que provoca el seu marit posant la música a tot volum, mor Samuel, que s'ha precipitat al buit des del pis superior de la vivenda. Accident, suïcidi, assassinat?

Aquestes pel·lícules es podran veure els dies 20 i 21, i i ANATOMIA DE UNA CAIDA també dilluns dia 22, dia de l'espectador.

Més informació, horaris i compra d'entrades a circusa.com

-

COMARCA

-

La   Casa   del   Montsec d'Àger  acollirà  aquest divendres 19  de gener, a les set de la tarda,  una  xerrada  per  tal  de   conscienciar   sobre l'emergència    climàtica.

Sota el nom de 'Estima l'aigua, cada gota compta', versarà sobre l'estalvi d'aigua i serà impartida   pel   regidor i tècnic d'aigua  municipal Jordi Cortasa.

-

Aquest és un cap de setmana de festes majors a la comarca de la Noguera.

Un dels municipis que la celebra és Torrelameu. El divendres la festa començarà a les 18 hores amb l'espectacle "Recontem Cantant", de la companyia de teatre Cremalleres. A les 19 hores tindrà lloc el repic de campanes en honor a Sant Sebastià, patró del poble. A les 20 hores, començarà la tamborinada en honor al sant, amb el Sr. Postu com a tamboriner major. I per acabar la nit, a les 24 hores, hi haurà una festa de joventut amb DJ Jordi Laro, DJ Lavcor i DJ Tarro.

El dissabte 20 de gener la festa continuarà amb la processó i la missa en honor a Sant Sebastià, que tindran lloc a les 12 hores. A les 18 hores, hi haurà un concert de festa major amb l'orquestra Sabor Sabor. A continuació, començarà un ball amb la mateixa orquestra, i per acabar la nit, a les 23 hores, hi haurà un concert del grup de versions Sabor Sabor.

El diumenge 21 de gener la festa acabarà amb una missa de diumenge a les 11.45 hores. A les 14 hores, hi haurà un dinar popular a la Casa de la Vila organitzat per l'Associació de Jubilats Miquel Viladrich. I a les 18 hores clourà els actes un concert de festa major a càrrec de l'orquestra Mediterrània i, a continuació, una sessió llarga de ball.

-

Menàrguens també celebra aquest proper cap de setmana, del 19 al 22 de gener, la seva festa major d'hivern.

El divendres la festa començarà amb el 30è aniversari de la Danger Party. Hi actuaran els djs Monica X, Jordi Club Sound i Kolmenero. Caldrà pagar entrada.

El dissabte la festa continuarà a les 12 del migdia amb un espectacle infantil "Els minairons" a l'escola Joan Ros Porta. A la tarda, des de les 4, hi haurà una ballada de sardanes a la Sala JBX a càrrec de l'orquestra Els Montgrins. I per acabar hi haurà un concert i una sessió llarga de ball de tarda amb la mateixa orquestra.

El diumenge 21 de gener, la festa continuarà amb un vermut musical a la Sala JBX amenitzat pel duo Claquera, un acte que s'iniciarà a 2/4 d'1 del migdia. A les 7 de la tarda, hi haurà un espectacle de Peyu "L'home Orquestra". L'humorista osonenc parodiarà la figura de l'home orquestra, una figura habitual a les festes majors de poble.

Els actes es clouran el dilluns 22 de gener, amb una missa en honor a Sant Vicent, patró del poble. A la tarda, hi haurà una festa infantil amb animació, jocs de fusta i pintacares per als més menuts.

-

Térmens també celebra aquest proper cap de setmana la seva festa major d'hivern en honor a Sant Sebastià, patró del poble.

El divendres la festa comença a les 9 del vespre al Centre Cultural Sant Joan, amb un concert líric de bandes sonores de pel·lícules i musicals.

El dissabte la festa continuarà amb un esmorzar popular al darrere del Poliesportiu. A 2/4 de 12 es farà la Missa Major cantada per la Coral de Térmens.

A les 2 del migdia el poliesportiu acollirà el tradicional Dinar de Cassoles, que un any més comptarà amb el concurs de cassoles, i a continuació, tindrà lloc un concert amb el Duet Zarabanda, i a les 6 de tarda hi haurà un espectacle i animació amb Jorge La Suerte.

Ja passades les 12 de la mitjanit, serà el torn de la gresca més jove al mateix poliesportiu, amb un concert a càrrec del grup Rocktambuls, i a continuació, una disco mòbil amb DJ Jam3s i DJ Nash.

El diumenge 21 de gener, la festa seguirà amb un espectacle de màgia de prop amb Mag Jan al Centre Cultural Sant Joan. Començarà a 2/4 de 12 del matí. A 2/4 de 7 de la tarda al poliesportiu es farà un espectacle tribut a la gran diva Raffaella Carrà, que serà amb entrada gratuïta.

Els actes de la Festa Major es clouran dilluns 22 de gener amb un parc infantil terrestre al Poliesportiu, amb inflables per als més petits i jocs de taula i de fusta gegants.

-

També és la Festa Major d'hivern a Ivars de Noguera.

En aquest municipi ho celebraran dissabte amb un dinar popular a la Sala de Ball.

La missa

Un cop acabat el dinar, a partir de les 4 de la tarda, s'hi oferirà l'obra teatral 'L'herència' que representarà la companyia Sake Teatre.

L'assistència a la representació serà gratuïta i oberta a tothom, estès o no apuntat al dinar.

-

A Ponts celebraran diumenge Sant Sebastià.

A 2/4 de 10 del matí es farà una caminada popular amb sortida des de la sala 1 d'Octubre fins a l'ermita del Sant.

A 2/4 de 12 es farà la missa, que acabarà amb un repartiment de coca, mistela i pans beneïts.

A les 4 de la tarda es faran jocs infantils tradicionals.

-

I acabem amb el repàs de festes majors d'hivern a Àger, on dilluns celebraran la festivitat de Sant Vicenç.

El programa començarà a 2/4 de 12 del matí, amb la missa de Festa Major.

A 2/4 d'1 es farà el vermut popular i seguidament, a les 2, el dinar popular, al que calia apuntar-se prèviament.

Ja en horari de tarda la festa la clourà el ball del grup Jalaysa.

-

Deixant enrere la festes majors, alguns municipis de la comarca celebraran aquest cap de setmana els tradicionals Tres Tombs de Sant Antoni.

Així doncs, dissabte dia 20 els fan a Vallfogona de Balaguer. Es farà el tradicional esmorzar a les 9 del matí i seguidament la tractogimcana. A 2/4 de 12 serà el torn de la benedicció dels animals i els Tres Tombs davant de l'església, i la festa acabarà amb un dinar al poliesportiu.

-

El diumenge 21 es fan els Tres Tombs a Gerb. El programa d'actes comença a les 9 del matí amb el tradicional esmorzar, per donar pas a 2/4 de 12 a la missa del sant. A 2/4 d'1 es fa la benedicció de tractors, maquinària i animals de companyia.

-

A Castelló de Farfanya també es celebrarà diumenge, amb la missa i la benedicció dels panets a les 10 del matí, i els tradicionals Tres Tombs i benedicció d'animals a 2/4 d'1 del migdia. A la 1 es farà un aperitiu popular a Lo Centro per acabar amb un dinar popular a les 2 i un ball fi de festa amb el grup Jalaysa.

-

 

Un altre municipi que ha traslladat els Tres Tombs a diumenge és Penelles. EN aquest cas a les 10 es fa l'esmorzar popular amb arengada, i a 2/4 de 12 la missa. Els Tres Tombs són a les 12 del migdia i seguidament hi haurà un dinar de germanor al Local Social.

-

A Albesa la missa i benedicció dels panets serà a 2/4 d'11 del matí a la parròquia de l'Assumpció.

La benedicció de tractors i animals de companyia es realitzarà a 2/4 de 12.

-

Finalment diumenge també se celebrarà Sant Antoni a La Sentiu de Sió. A la 1 es farà la missa i en acabar els Tres Tombs. Poc després de les 2 es donarà el tret de sortida al dinar popular i la sobretaula posterior, que inclourà sortejos i la música del grup La Rumba Blanca.

-

Lo Carreró de Montgai ha programat per aquest dissabte una tarda de cinema.  

Es projectarà la pel·lícula "Gloria" del Director Sebastian Lelio, guanyador d'un Oscar. "És la història d'una dona divorciada entrant als 60 anys que vol trobar l'amor."

La projecció s'iniciarà a les 6 de la tarda i tot seguit es comentarà la projecció entre els assistents.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar