La sala Mercantil de Balaguer inicia aquest diumenge a les 18h la programació de primavera amb l'obra You Say Tomato, de Joan Yago
Una comèdia que reflexiona sobre el sentit i el valor real de l'art en el món i en l'època que vivim
YouSay Tomato és una comèdia intensa i profundament humana on el diàleg i la música construeixin una reflexió desacomplexada sobre el sentit i el valor real de l'art en el món i en l'època que vivim, sobre la supervivència dels artistes, la satisfacció i la fidelitat en les relacions de parella i, en general, sobre tot allò que ens trobem el dia que deixem de ser joves, deixem de tenir tota la vida per endavant i ens adonem que, si no fem alguna cosa per evitar-ho, la nostra vida serà així fins als darrers dies. És això el que volíem?
L'obra de Joan Yago està dirigida per Joan Maria Segura i interpretada per Anna Moliner i Joan Negrié. Es tracta d'una producció de la sala Trono amb la col·laboració de Sala Muntaner
La funció es farà a les 18h i trobareu més informació i compra d'entrades al web salamercantil.cat
Aquesta primavera continuen amb el cicle de cinefòrum destinat als Totalitarismes amb Ser o no ser (30 d'abril) d'Ernst Lubitsch, una gran parodia antinazi que ha passat a la història del cinema com una obra gegantesca, intel·ligent i demolidora. El col·loqui, que acompanyarà l'exhibició del film, anirà a càrrec Films en off, amb Josep Ollé.
El mes de maig ens porta l'estrena d' A quatre (6 maig), la presentació d'un disc en directe en format d'obra de teatre. Un cantautor -Joan Blau-, una actriu -Clara Galí-, vuit poemes musicats, la demència semàntica i una data d'estrena.
El trapezi i l'arpa s'uneixen en Xarxes (20 i 21 maig), un espectacle on la música de Berta Puigdemassa i el moviment a l'aire de Júlia Ferreró teixeixen una xarxa que varia el seu disseny a cada instant en funció de la respiració de les cordes. Circ i música fets a les contrades de ponent.
La dansa contemporània arriba a La Mercantil de la mà d'Obsolescència Programada (27 i 28 maig) de Fritsch Company, la companyia professional de la Fundació Psico Ballet Maite León. A través d'una innovadora estètica, l'obra ens parla del consum compulsiu com una droga de disseny. Amb aquesta obra, La Mercantil forma part del Festival Visibles, que va néixer per donar a conèixer la veritable inclusió a través de les arts escèniques.
El juny l'iniciem amb Hamlet 0.1 ( 4 juny) de Sergi Belbel. Hamlet, protagonista de la tragèdia més famosa i celebrada de William Shakespeare, apareix davant els espectadors del segle XXI per a explicar, analitzar, comentar, i disseccionar amb humor el primer acte de l'obra. L'espectacle, interpretat per Enric Cambray, va ser guardonat amb el Premi Butaca 2022 a Millor espectacle de petit format.
El món de la lírica, del cabaret i de la performance s'uneixen amb Orationibus #SR (17 juny), d'Albert Arribas. Un espectacle creat a partir del llibre "Oracions" de Santiago Rusiñol i peces musicals d'Enric Morera, John Gai, Apel·les Mestres, Enric Granados, Claude Debussy i Richard Wagner. La creació contemporània es posa al servei de preguntes incòmodes sobre la funció de la cultura a la societat actual, o sobre el sentit de la tradició, dels traspassos generacionals i dels models establerts.
I, per tancar la temporada, rebem l'estiu amb Cabaret 13 (30 juny i 1 juliol) al Pati de la Mercantil, un espectacle de cabaret de Roberto G Alonso amb denominació d'origen i imaginació il·limitada: sensualitat, extravagància, erotisme, burlesc, canallisme, transgressió, cant, provocació, dansa, transformisme, petardeo, diversió i molt taló.
A més, amb el bon temps torna al Pati de la Mercantil La Mercantil en off , per acollir espectacles de companyies locals. Els sis components de Jazz't Mates (23 abril) presenten el seu concert de jazz amb sons llatins amb una live session a l'hora del vermut, i Rafel Molina, amb la col·laboració de la Cia Comèdia Crisis Perpètua ens oferirà una presentació teatralitzada del Diccionari elemental de teatre (30 abril) escrit pel mateix autor.