La Subdelegació del Govern posa en marxa la cita prèvia electrònica a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i Registre
La Subdelegació del Govern a Lleida posarà en marxa aquest proper dimarts, dia 6 d'abril, el servei de cita prèvia electrònica per accedir a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i Registre, situada a la planta baixa de la institució.
L'Oficina sempre havia atès a la ciutadania sense necessitat de sol·licitar cita prèvia però, com a conseqüència de la pandèmia i les limitacions d'aforament implementades en els espais públics, la Subdelegació va posar en marxa el 9 de juny de 2020 un servei de cita prèvia telefònica (973 959 152) amb l'objectiu, tal com ha explicat José Crespín, "d'ordenar l'afluència de ciutadans complint amb totes les normes de prevenció i seguretat sanitàries, tant amb els empleats públics com amb els usuaris".
Des de la declaració de l'Estat d'Alarma, el 14 de març de l'any passat, i fins el 9 de juny, data d'inici del funcionament de la cita prèvia telefònica, l'Oficina va atendre de forma presencial totes les gestions considerades urgents relacionades amb la firma digital, necessària per operar online, prioritzant l'ús de les aplicacions telemàtiques. Altre tipus de gestions es van atendre i resoldre o bé de forma telefònica o bé a través del correu electrònic.
Des del passat 9 de juny i fins el 31 de desembre, l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i Registre ha atès 3.363 ciutadans de forma presencial que havien concertat cita prèvia a través del telèfon habilitat. Durant els tres primers mesos d'aquest any, s'han atès més de 1.800 cites presencials. Segons les dades facilitades per l'Oficina, el nombre de cites s'ha incrementat en un 21%.
En aquest sentit, el subdelegat del Govern ha destacat que "gairebé el 50% de les cites presencials ateses estan relacionades amb tràmits per obtenir el certificat digital personal o la identificació personal a través del sistema Cl@ve per poder fer tràmits relacionats amb les administracions de forma online". José Crespín ha assenyalat que "les xifres confirmen l'augment de la tramitació online i de la relació electrònica del ciutadà amb l'administració sense oblidar que continua sent necessari un servei d'informació i assessorament a la ciutadania per facilitar el seu accés a les seus electròniques dels serveis públics".
Cal destacar que durant el primer trimestre d'aquest any, els tràmits relacionats amb la firma digital s'han incrementat en un 36%.
A més a més de les gestions relacionades amb la firma digital, l'Oficina també s'encarrega del lliurament de títols universitaris i de les sol·licituds d'homologació de títols universitaris estrangers, així com de l'obtenció del certificat de delictes de tipus sexual, del certificats d'antecedents penals i del registre de documents i/o escrits adreçats a les administracions públiques.