L'ACA millorarà el subministrament d'aigua de boca a les comarques de la Noguera i el Pallars Jussà, que són les que tenen més localitats amb un servei vulnerable davant d'episodis de sequera o contaminació.

Per Ràdio Balaguer
1059 visites

78C07Cea457Decb7C4A2B1B375Faacfeaixeta

La convocatòria d'una línia d'ajuts de 10 milions d'euros per part de l'Agència Catalana de l'Aigua per millorar el subministrament d'aigua de boca beneficiarà especialment les comarques de la Noguera i dels dos Pallars, segons recull avui el  diari Segre.

Es tracta de les comarques que concentren més localitats amb un servei vulnerable davant d'episodis de sequera o contaminació, i que periòdicament depenen de l'aigua que arriba en cisternes. Així ho han confirmat alcaldes i fonts dels consells comarcals, que han esmentat els casos d'Eroles i Claret (nuclis de Tremp), Talarn o Isona i Conca Dellà, al Parllars Jussà; i poblacions dels municipis la Baronia de Rialb, Artesa de Segre (Montmagastre o Clua), o Camarasa (Sant Llorenç de Montgai), a la Noguera.

A l'Urgell, d'altra banda, el consell es planteja la possibilitat d'acudir als ajuts per millorar la xarxa de proveïment de la vall del Corb. En canvi, el president del consell comarcal de la Segarra, Xavier Casoliva, ha indicat que les recents inversions en el servei han reduït aquesta problemàtica a la comarca i va confiar que la portada de Rialb acabi de solucionar les dificultats que encara persisteixen.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar