L'ajuntament de Balaguer aprova per unanimitat reclamar a la Generalitat que liquidi el deute pendent de les escoles bressol. També el Ple de la Diputació de Lleida va aprovar ahir una moció en aquest sentit.

Per Ràdio Balaguer
886 visites
8968A804C612Cc23Bd750Ee59Ba44E49Ple2017

L'ajuntament de Balaguer va aprovar ahir al vespre per unanimitat, en el ple ordinari d'aquest gener, reclamar a la Generalitat que liquidi el deute pendent de les escoles bressol.

La moció presentada pel PSC reclamava el deute pendent tenint en compte una sentència del TSJC que ha donat la raó a alguns ajuntaments que havien reclamat aquests pagaments.

D'altra banda, la sessió plenària d'ahir també va donar llum verda a declarar d'especial interès les obres que ha fet l'IES Almatà de Balaguer per retirar elements de fibrociment o amiant que hi havia al centre.

Així mateix, també es va aprovar la modificació dels annexes de les bases reguladores per a la concessió de subvencions a entitats per a projectes o activitats culturals. 

El Ple de la Diputació de Lleida, d'altra banda, també va aprovar ahir una moció dels grups del PSC-UA que insta el Govern a abonar als ajuntaments i diputacions el deute pendent corresponent al finançament de les escoles bressol entre els anys 2012-2015, això si un cop "sigui ferma" la sentència que ha donat la raó en aquest sentit a una més d'una vintena de consistoris. Igualment, el text demana al Govern que "a partir del 2016 es faci càrrec de la totalitat del pagament, alliberant així aquests diners des pressupostos de les diputacions". D'altra banda, el Ple va avalar una moció d'ERC per tal d'exigir al Ministeri d'Hisenda que reverteixi les reclamacions de l'IVA a entitats culturals i mitjans de comunicació públics corresponent a subvencions rebudes de la Generalitat.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar