L'antiguitat dels automòbils a Catalunya segueix a l'alça i arriba als 13,8 anys de mitjana, segons l'ANFAC
La patronal de fabricants destaca que creix el nombre de vehicles amb Etiqueta 0 i ECO, però només representen el 6,4%
L'edat mitjana dels turismes de Catalunya ha tornat a augmentar durant el 2023 i arriba als 13,8 anys d'antiguitat, situant-se per sobre de la mitjana europea (12,3 anys).
Segons un informe de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC), durant el darrer any, per cada turisme nou matriculat a Espanya, se n'han venut prop d'1,3 de més de deu anys.
Alhora, l'estudi assenyala l'increment de distintius ambientals de vehicles 0 i ECO, tot i que només representen el 6,4% del total d'automòbils.
L'ANFAC assegura que l'envelliment dels turismes i el baix nombre d'etiquetes ambientals endarrereix la renovació del parc i el compliment dels objectius de reducció d'emissions exigit des d'Europa.
El director general de l'ANFAC, José López-Tafall, ha assenyalat que cada any els preocupa més l'envelliment del parc automobilístic, destacant la importància de revitalitzar el mercat i retirar de la circulació els vehicles antics, tant per motius de seguretat viària com de sostenibilitat.
Un turisme nou emet un 70% menys de NOx i un 30% menys de CO2 en comparació amb un automò-bil de 14 anys d'antiguitat. És per això que l'associació de vehicles aposta per les fonts d'energia elèctrica i híbrida.
López-Tafall assegura que cal afavorir l'adquisició de vehicles electrificats, i que serà clau el suport de l'administració pública. Apunta, a més, que cal convèncer els ciutadans que "qualsevol vehicle nou és superior a un de vell, no només en termes de sostenibilitat, sinó també en eficiència i, sobre tot, en seguretat".