L'Àrea de Cultura de la Paeria ha presentat aquest dimecres les propostes que formaran part de la 26a temporada d'arts escèniques i música del Teatre municipal de Balaguer, que fa una aposta pels clàssics i inclou nous formats d'abonament
La presentació de la temporada ha tingut lloc aquest dimecres al Teatre Municipal, i ha comptat amb la presència de la paera en cap, Lorena González, la paera de Cultura, Mari Carme Puigpelat, i el tècnic de Cultura, Pep Angerri.
El cicle d'hivern començarà amb el Concert Reixos Fusió 'El so de la pau' en homenatge a Pau Casals, el proper dia 6 de gener a les 18 h, a càrrec de la Cobla Maricel. Aquest serà un concert per a violoncel i cobla, una mostra de fusió de les Terres de Ponent. El repertori inclourà obres de músics coetanis de Pau Casals, com Eduard Toldrà, Ricard Lamote de Grignon i Enric Morera. També s'hi interpretaran obres que representen moments de la vida del músic com 'A en Pau Casals' de Juli Garreta, o 'L'Emigrant' d'Amadeu Vives, a més d'arranjaments de cançons populars com 'El Mariner'. El repertori acabarà amb tres obres de Pau Casals, la sardana 'Sant Martí del Canigó', el preludi de l'obra 'El Pessebre', i l'Himne de les Nacions Unides.
La següent proposta serà 'La Disputa' de Josep Maria Flotats, que es podrà veure el diumenge 14 de gener. L'obra proposa un duel verbal intens, vibrant, ferotge i alhora divertit, entre dues figures emblemàtiques de la Il·lustració: Voltaire i Rousseau, dos grans filòsofs, dos conceptes del món i de la societat. Els espectadors hi trobaran un coneixement precís, no tan sols de les dues personalitats, sinó de les preocupacions socials i intel·lectuals del Segle de les Llums, que malgrat els anys que ens en separen, estan ben poc allunyades de les nostres d'avui.
El diumenge dia 28 de gener es representarà l'espectacle de dansa 'El Trencanous', a càrrec del Ballet de Barcelona. Aquest és un dels grans clàssics nadalencs, que omplirà de somriures el pati de butaques del Teatre Municipal. Aquesta producció de gran format, amb més de 40 artistes dalt de l'escenari, serà interpretada pel Ballet de Barcelona, amb música de Piotr Txaikovski, i coreografia de Chase Johnsey, Marta Bustamante i Jordi Rubio.
La tercera proposta d'aquesta temporada serà 'Coralina, la serventa amorosa' de Carlo Goldoni i dirigida per Oriol Broggi, que es podrà veure a Balaguer el diumenge 18 de febrer.
D'altra banda, el diumenge 3 de març es podrà veure un espectacle de titelles i teatre infantil, amb l'obra 'La Llàntia meravellosa' de la companyia Festuc Teatre. Aquest és un espectacle de teatre, titelles i actors, que parla dels desitjos, de l'acceptació i de l'amor que és capaç de sobrepassar les dificultats que ens presenta la vida.
La següent proposta serà 'Laly Simon' de Sergi Belbel, i es farà el diumenge 17 de març, amb intèrprets com Emma Vilarasau, Mont Plans i Júlia Bonjoch. Pel que fa a la sinopsi, Lali és una gran estrella reconeguda i estimada pel seu públic. El que ningú no coneix és la seva autèntica personalitat, ni la seva vida privada. I així, quan s'apaguen els focus i abandona l'espai públic dels seus monòlegs, es transforma en una altra persona que manté una relació amb dues dones decisives a la seva vida, la seva mare i la seva filla.
Finalment, la darrera de les propostes serà 'Improshow' de Planeta Impro, prevista pel dissabte 13 d'abril. En aquesta l'espectador és el guionista i protagonista, i a través de les frases i suggeriments a l'atzar, els intèrprets aniran construint personatges, històries i entorns.
Pep Angerri ha definit la temporada com la del retorn dels clàssics a l'escenari del teatre, i ha destacat la possibilitat que s'ofereix com a novetat als abonats d'escollir les propostes a veure.
Així doncs, per al cicle d'hivern de 2024 hi haurà dos tipus d'abonaments. D'una banda hi ha "l'abonament 3", amb el que es podran escollir tres propostes d'entre "La disputa', 'El Trencanous', 'Coralina la serventa amorosa' i 'Laly Simon', i que tindrà un preu de 57 € a platea i 51 a l'amfiteatre; i de l'altra "l'abonament '4 1", que inclou totes 4 propostes més una cinquena a escollir entre el 'Concert de Reis Fusió' el l'espectacle 'Impro Show', amb un preu de 76 € a platea i 68 € a l'amfiteatre.
La paera de Cultura, Mari Carme Puigpelat, ha recordat que la programació d'hivern inclou també els espectacles del cicle 'Emboirats', que es realitza en diferents equipaments de la ciutat, i que es clourà al teatre amb la representació de l'obra 'La llàntia meravellosa', acostant les arts escèniques també al públic infantil.
La paera en cap, Lorena González, ha convidat a la ciutadania a assistir aquest dissabte 30 de desembre a la recuperació dels Pastorets, amb la companyia Crisi Perpètua, amb més de 70 actors voluntaris i el suport de diverses empreses de la ciutat.
La venda d'abonaments s'ha iniciat aquest dimecres 27 de desembre per als abonats del cicle anterior i a partir del dia 3 de gener s'obrirà la venda d'entrades individuals per als espectacles i els abonaments per al públic general.
Les entrades estaran a la venda a la web Paeria de Balaguer i a l'Oficina de Turisme de Balaguer. També es poden adquirir a la taquilla del Teatre fins una hora abans de l'inici de cada espectacle.