L'empresa Torrons i Mel Alemany d'Os de Balaguer s'emporta l'Accèssit a l'Empresa Responsable, en el marc del Premi PIME 2019 de Lleida, que entrega la Cambra de Comerç i el Banc Santander.

Per Ràdio Balaguer
718 visites
E3C90254Ffa6Ca7246E8Df8Dd2669316Premipymedelanyalemanylleida
Aquest dijous s'ha fet entrega dels premis PIME 2019 de Lleida, en que l'empresa Torrons Vicenç d'Agramunt ha estat reconeguda amb el premi PYME Banco Santander 2019, un guardó atorgat per la Cambra de Comerç de Lleida i Banco Santander, en col•laboració amb el Grup Segre, per reconèixer la tasca de les petites i mitjanes empreses de la província de Lleida, l'activitat de la qual és fonamental per a la creació d'ocupació i riquesa a nivell local.
 
Durant l'entrega de premis s'han donat també 4 accèssits, un dels quals, l'Accèssit a l'Empresa Responsable, ha estat atorgat a Torrons i Mel Alemany, d'Os de Balaguer, en reconeixement al seu projecte l'Univers Alemany, que resumeix els valors de la marca: 'Art, Cultura, Humanitat' i que es tradueix en l'aposta per l'art per promocionar el propi territori, el Montsec amb una aposta per la cultura i la no robotització i la humanització dels processos de producció. 
 
Un altre dels determinants per al premi ha estat el fet que Alemany ocupa diàriament 60 persones de 4 centres especials de treball del Tercer Sector de les Terres de Lleida, com l'Estel de Balaguer, que s'afegeixen a les 25 persones que treballen al seu obrador d'Os de Balaguer.
 
Miquel Alemany, que ha recollit avui dijous el premi a la delegació del Banc Santander a Lleida ha agraït el reconeixement i ha subratllat la vinculació de la marca amb el Montsec, així com la seva aposta per la sostenibilitat i per la humanització.
 
"La visió d'Alemany és seguir arrelats al territori Montsec, a l'igual que ja van fer els nostres predecessors. Així com també promocionar el nostre territori a partir de totes les accions que fa la marca" ha explicat Miquel Alemany. I ha afegit que "D'altra banda i pel que fa a la sostenibilitat hem apostat per la humanització dels processos de producció enlloc de robotitzar-los. Aquesta aposta pel treball manual ens ha portat a generar 60 llocs de treball per a persones amb especial dificultat de 4 entitats lleidatanes del Tercer Sector: Ilersis Shalom, Fundació Aspros, La Torxa i l'Estel de Balaguer".
 
L'objectiu d'Alemany és "endolcir la dieta amb mel, el dolç natural". La mel és el tret diferencial de tots els productes de la marca, ja sigui aplicada als torrons, als agredolços, als caramels, a les ametlles o avellanes de proximitat, així com en la seva àmplia gamma de mels monoflorals o gourmet.
 
D'altra banda, l'empresa ha estat la més premiada de l'estat Espanyol als Premis Great Taste Awards de Londres, considerats els Oscars de l'alimentació gourmet.
 
Alemany produeix anualment unes 50 tones de torró, de les quals un 85% es venen a Catalunya, un 5% a l'Estat i un 10% a altres països, com és el cas d'Anglaterra, i envasa 550 tones de mel, un 80% del qual es consumeix a Catalunya, un 5% a l'Estat i un 15% va destinat a l'exportació. L'empresa participa en els Great Taste Awards des del 2014 i acumula ja 31 estrelles.
 
Els altres accèssits han estat a la Internacionalització a PAYPER SA, a la Digitalització i Innovació per a Grup Laumont i a la Formació i l'Ocupació a Tallers Antoni Miquel SL. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar