Les dues associacions de comerciants de Balaguer, en col·laboració amb la Paeria de Balaguer, han fet entrega aquest dimarts dels premis de la campanya per a la promoció del comerç ‘Compra i descobreix Catalunya'

Per Ràdio Balaguer
662 visites

Els guanyadors podran gaudir d'experiències en alguns 34 municipis de tot Catalunya que hi han participat, entre ells Balaguer

44E3B7B64Fb99Cbbc4Bd644152Adc362Img5442

Aquest dimarts s'ha fet entrega del premis de la campanya 'Compra i descobreix Catalunya'. L'acte s'ha celebrat a la sala d'actes del CEI Balaguer.

A l'acte han assistit: la paera en cap de Balaguer, Lorena González ; el paer de Comerç i Empresa a la Paeria de Balaguer, Guifre Ricart; representants de les dues associacions de comerciants de la ciutat, i la cap de Promoció Econòmica de la Paeria, Antonieta Martínez.

Es tracta de la 13a campanya organitzada per la XARXA DE BARRIS ANTICS AMB PROJECTES, formada per un total de 34 municipis. Balaguer és el vuité any que hi participava i ho ha fet amb més de 160 establiments de les dues associacions de la ciutat.

Durant tot el mes de juny les persones que han comprat en algun dels comerços adherits han entrat en el sorteig de diversos premis, els quals consisteixen en experiències d'un o dos dies per a dues persones en algun de les trenta-quatre poblacions que participen.

Les experiències inclouen visites guiades, dinars, coneixement de l'entorn natural, tastos, nits d'hotel, participar en festes i fires locals i lots de productes de proximitat, entre altres. En total s'han entregat 34 premis i un dirigit a un comerciant de la ciutat, que s'ha entregat a Cal Busquets.

En el cas de Balaguer es fa una visita guiada pels principals atractius de la ciutat, es visita el Centre d'Interpretació de l'Or del Segre i, entre altres, es fa entrega d'un lot de productes de proximitat. A Balaguer la visita dels guanyadors es farà el proper 23 de setembre.

 

El paer de Comerç i Empresa a la Paeria de Balaguer, Guifre Ricart, ha dit que aquestes campanyes són importants per a la promoció i donar a conèixer el petit comerç del municipi.

 

Per la seva banda una de les membres de l'Associació de comerciants del Centre Històric, Esmeralda Canelles, de Cal Costa, ha explicat que per a ells ''és una meravella la campanya per la il·lusió que mostren els compradors quan omplen la butlleta.

També des de l'Associació de Comerciants de Balaguer el seu president, Josep Maria Rovira, diu que estant molts contents per l'entusiasme que mostren els guanyadors dels premis, a més de ser una molt bona manera de conèixer el territori.

Els principals objectius de la campanya són donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat. Igualment, el treball en xarxa permet compartir recursos, experiències, coneixements i formes de fer per aconseguir els objectius comuns.

La col·laboració entre administracions, comerciants i teixit associatiu genera un efecte multiplicador que arriba més enllà de l'àmbit local, abarateix costos, i sobretot, dona suport als municipis més petits. Amb l'adhesió de més municipis organitzadors es poden oferir més premis a repartir i més incentius per comprar durant la campanya, afavorint la dinamització comercial. Al mateix temps els premis també afavoreixen la descoberta de pobles i ciutats de Catalunya

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar