Les obres de remodelació de la zona de jocs de l'escola bressol Patufet s'endarreriran dues setmanes a causa del mal estat del ferm sobre el que s'havia d'instal·lar la nova capa de cautxú i els nous jocs

Per Ràdio Balaguer
427 visites
7Bebfae5F9F93029Cb0B020A3C682Cfaobrespatipatufetzonajocs9

L'àrea de Serveis Municipals de la Paeria de Balaguer s'ha vist obligada a allargar les obres de la substitució íntegra del cautxú i de la zona de jocs de l'escola bressol el Patufet. Les tasques, que l'àrea de Serveis Municipals preveia realitzar durant l'aturada de Setmana Santa, s'endarreriran pel mal estat en que s'ha trobat el ferm sobre el que s'ha d'ubicar el nou cautxú i els nous jocs. Aquesta zona serà més amplia, per proporcionar més espai de joc als infants.  

També s'ha de millorar el passadís d'accés, que ara passarà a ser de rajoles de ciment i de superfície llisa per un millor trànsit amb els cotxets. Anteriorment era de cautxú i dificultava el pas. La base d'aquesta zona també presenta deficiències respecte al que inicialment es preveia.

La reforma del pati serà integral i pel que fa als jocs, se substituiran tots d'acord amb les demandes de la comunitat educativa i amb l'AFA, l'Associació de Familiars del Patufet. Entre els jocs que s'instal·laran hi ha un tobogan, un petit rocòdrom i una caseta de fusta, tot plegat adreçat a nens i nenes de 0 a dos anys.

El preu de l'actuació té un cost aproximat de 14.600 €, IVA a part, i la durà a terme el propi personal de l'Àrea de Serveis municipals.

El fet que durant la Setmana Santa hi hagin obres obliga a què les estades que s'hi fan s'hagin traslladat a l'escola bressol Els Putxinel·lis. També la celeritat amb la que es volia realitzar aquestes obres, ha fet aturar els treballs d'arranjament del Passeig de l'Estació, on s'està actuant en algunes zones enfonsades de la part central.

Un cop s'acabin les diverses obres d'urgència i s'enllesteixin les tasques del pati del Patufet, els treballs del passeig tornaran a començar a l'altura de la plaça de la Sardana des d'on s'anirà baixant i fent la resta fins als flonjalls que hi ha tocant a  la plaça Pau Casals.

Les actuacions al Passeig es fan en zones en què quan es va fer aquesta via no es va posar formigó a sota per la qual cosa ara algunes parts se'n ressenteixen.

Les rajoles actuals se substitueixen per rajola blanca, com ja s'ha fet en alguna altra ocasió, perquè de les més antigues ja no se'n troba.

Un cop acabats aquests treballs es continuaran fent tasques de manteniment a la ciutat com ara el canvi d'algunes papereres que estan en mal estat o el canvi d'algunes senyals.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar