Menàrguens mostrarà aquest diumenge 19 de maig la recuperació i el retorn a la vila dels Nans i el Ball Rodó

Per Ràdio Balaguer
445 visites
3Ed3Ddab5B9580C86B1Db1B9Ff38Cfc7Cartellestrenanansiballrod

Menàrguens mostrarà la recuperació i el retorn a la vila dels Nans i el Ball Rodó

Aquest diumenge 19 de maig a les 11 h del matí la plaça Empit del Vall serà testimoni d'un espectacle cultural històric: la recuperació i el retorn a la vila dels Nans i el Ball Rodó de Menàrguens.  

La recuperació dels nans ha estat gracies a l' "Associació Cultural de Menàrguens", una nova entitat que té l'objectiu d'impulsar la cultura menarguina

Els capgrossos portaran el nom de Peret, en honor a Sant Pere Màrtir, i Roseta, en record a la Festa Major del Roser, que també antigament s'havia celebrat a Menàrguens.

Dels dos capgrossos de Menàrguens es tenen referències del 1930 aproximadament. Després se'ls va perdre la pista i van tornar a aparèixer l'any 1979, tot i que estaven en bastant mal estat. Es van recuperar i van sortir al carrer durant dos anys fins que una riuada els va fer desaparèixer. Ara s'han recuperat i construït de nou.

Aquest acte tindrà la participació tant d'entitats locals com vingudes de fora del municipi. La comparsa de capgrossos de Balaguer i Tàrrega, i el Ball de la Moixiganga de Lleida acompanyaran aquesta diada, musicada pel grup de grallers Els Taverners. 

Amb aquest activitat Menàrguens reviurà part del patrimoni perdut durant molts anys a la vila i convida tothom a gaudir d'aquest espectacle.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar