Més de 700 signatures recollides per sol·licitar la declaració de plaga de coloms a Balaguer

Per Ràdio Balaguer
484 visites

Els veïns posen a disposició dels grups municipals la informació necessària per declarar la plaga en el ple de febrer

D4F472029Ac5696E99917Fb9B0530D74Img20240203Biblioteca1

En només 15 dies s'han recollit més de 700 signatures per tal de sol·licitar a la Paeria de Balaguer que adopti mesures immediates i declari una plaga de coloms a la ciutat, per poder sumar els esforços de totes les institucions.

Els promotors de la recollida destaquen que el resultat obtingut en només 15 dies ha superat les expectatives inicials, i és una clara manifestació del suport comunitari a controlar la població de coloms a la capital.

Així ho ha explicat a Ràdio Balaguer una de les membres del col·lectiu que ha impulsat aquest moviment, Rosana Montané, que fa un balanç molt positiu de les signatures recollides. Montané diu que aquestes, les instàncies que també van presentar molts ciutadans a la Paeria en relació a aquesta qüestió i el treball conjunt dels promotors amb les associacions del centre històric, i sobretot, de l'Associació Comerç Balaguer Històric, demostren l'especial preocupació de molts balaguerins davant d'aquesta problemàtica "que afecta tothom".

El moviment ciutadà promotor de la iniciativa ja va traslladar una proposta de moció a tots els grups municipals en el ple municipal del mes de gener, i lliurarà les signatures que s'han recollit a la Paeria amb la voluntat que en el la sessió plenària d'aquest febrer s'acordi declarar la plaga de coloms a la ciutat, s'aprovi un Pla de 4 anys de control de la plaga, d'acord amb la normativa de benestar animal, i es constitueixi una comissió de seguiment.

Segons Montané, en la moció que ja han presentat a la Paeria i que volen que s'aprovi en el ple d'aquest mes, que  no concreten les accions a fer ja que és cosa dels tècnics però sí que demanen que es declari la plaga abans que la població de coloms vagi en augment per poder prendre mesures efectives.

Segons el col·lectiu, no volen que es faci res en contra de la normativa però sí que s'actuï.

A través de diferents grups de whatsapp s'ha fet una crida als ciutadans a ajudar a localitzar els dormidors de coloms mitjançant fotografies per precisar-ne la localització. De moment, es calcula que hi podria haver 20 caus amb una mitjana de 500 coloms per dormidor, la qual cosa fa que la xifra estimada a la ciutat sigui de 10.000 coloms. Les fotografies amb els desperfectes ocasionats també han omplert els grups veïnals.  Els promotors compartiran tota aquesta informació amb els grups municipals perquè puguin coordinar esforços per tal de controlar la plaga de coloms.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar