Més d'una vintena de joves de la Noguera participen en la nova edició del programa Noves Oportunitats, un projecte que permet formar-se en una àrea professional o fer un retorn al sistema educatiu per seguir creixent acadèmicament
L'objectiu principal del programa és que qualsevol jove, que compleixi aquests requisits i que senti que necessita més suport i/o es trobi fora del sistema educatiu reglat, pugui tenir una nova oportunitat per formar-se en una àrea professional o fer un retorn al sistema educatiu per seguir creixent acadèmicament.
El programa contempla una atenció individualitzada i un procés d'orientació per part de les tècniques orientadores de l'Associació Reintegra de Balaguer, segons ha explicat a Ràdio Balaguer una de les tècniques orientadores del programa Noves Oportunitats a la Noguera, Sandra Escolà.
A banda d'aquesta atenció individualitzada i un procés d'orientació i suport al jove per part de les tècniques orientadores de l'Associació Reintegra de Balaguer, s'inclouen també diverses formacions per treballar les competències bàsiques i tecnicoprofessionals que en aquest cas duent a terme des de l'Acadèmia ACSER.
El programa d'aquest any es va iniciar durant el mes d'agost i ja compta amb uns 25 joves inscrits. Tot i això, encara queden 5 places disponibles aquí a la Noguera. Ho explica la mateixa Sandra Escolà, que també assenyala que, tot i que fins ara no hi havia límit de participants, enguany, a causa de la pandèmia, s'ha establert una ràtio de 30 joves aquí a la comarca.
Tot i aquesta limitació a 30 joves participants, la mateixa Sandra Escolà comenta que si alguna persona està interessada en fer una formació que no s'imparteix a Balaguer se la pot derivar a altres indrets on sí l'Associació Reintegra la estigui fent, per exemple, a Lleida. Segons la tècnica orientadora del programa aquí a la Noguera, enguany aquí a Balaguer, i fruit de la demanda que hi ha hagut, s'estan fent dos formacions adreçades a preparar els joves per a les proves d'accés a Cicle Formatiu de Grau Mitjà. En un cas, però, aquesta formació va acompanyada d'un itinerari professionalitzador en l'àmbit de la mecànica i en l'altre cas d'un itinerari per obtenir el certificat de professionalitat d'administratiu.
La passada edició de Noves Oportunitats a la Noguera (2018-2020) es van atendre al voltant de 80 joves de tota la comarca i, aproximadament, el 80% es van preparar per a les proves d'accés a Cicle Formatiu de Grau Mitjà i en cada cas es va iniciar un itinerari professionalitzador en els àmbits de la Mecànica, Informàtica, Operacions Bàsiques Administratives, Perruqueria i Estètica i Electricitat i Fontaneria.