PER NADAL, ENS TROBEM AL MUSEU! El Museu de la Noguera ha organitzat un seguit d’activitats i propostes per a gaudir de la cultura, l’art, la història i les tradicions durant les festes de Nadal
En aquest sentit, una de les propostes més destacades és l’activitat familiar ‘Viatge a madina Balaghí’, en la que a partir d’un mapa, es presenten diverses maneres de descobrir la història de Balaguer a través dels seus orígens i la ciutat andalusina. Aquesta activitat es podrà fer lliurement recollint el mapa a l’Oficina de Turisme-Museu de la Noguera.
Una altra de les propostes és el taller-joc per a tots els públics ‘Menjar poc i pair bé’, en el que es crearà un menú de supervivència amb l’objectiu de conèixer com es menjava en temps de guerra, i com s’ho havia de fer la gent per a sobreviure amb el raccionament dels aliments. Aquest taller es farà el diumenge 14 de desembre, i caldrà inscripció prèvia a turisme@balaguer.cat, o bé trucant al 973 445 194.
En aquest sentit, també es pot visitar l’exposició ‘Menús de guerra: cuina d’avantguarda i supervivència’, en la que es fa un repàs del concepte de gastronomia des de la cuina casolana fins als grans restaurants, passant pels receptaris, els llibres de cuina i les revistes culinàries dels anys 30 i 40.
Una altra de les activitats previstes per aquests dies és la visita de La Pipa, que es farà el dilluns dia 29 de desembre, i en la que els infants de Balaguer entren als magatzems del museu i coneixen el lloc on es guarden els objectes importants de la ciutat, i per tant, l’indret on es conserven les pipes i les dentetes de tots els nens i nenes que ja s’han fet grans.
Finalment, els monuments i espais patrimonials estaran oberts en els horaris habituals, destacant Santa Maria de les Franqueses que es podrà visitar el diumenge dia 7, i el Castell Formós el dia 14. Igualment, el darrer diumenge de mes, es farà l’activitat de Fars de Ponent, amb la visita comentada a Santa Maria ‘El segell de la comtessa’ d’11 a 14 h.
Des del Museu de la Noguera es convida a gaudir de la història i la cultura a partir de les diverses propostes durant els mesos de desembre i gener.