Pimec afirma que la sequera ja afecta alguns sectors econòmics i reclama al Govern mesures de suport. La patronal compara la situació amb la pandèmia i avisa dels efectes en el turisme i l'agricultura

Per Ràdio Balaguer
186 visites
90Ca59E601949E1Eebadb7Ba487Fd6F3Imatgepantaembassamentderialb

La patronal de les petites i mitjanes empreses Pimec ha alertat aquest dimarts dels efectes econòmics que té la manca d'aigua en determinats sectors de l'economia catalana. Segons ha ressaltat el seu secretari general, Josep Ginesta, hi ha empreses vinculades a les activitats d'oci a rius i pantans, així com la seva cadena de valor vinculada d'hostaleria i restauració, que fa mesos que estan notant la falta de pluja. També ha avisat dels riscos que té la sequera per al sector primari, especialment en àmbits com la fruita. Per aquest motiu, la patronal ha demanat "mesures de suport i ajut" als sectors més afectats per la sequera, tenint en compte les seves necessitats com ja es va fer durant la pandèmia.

 

"Tots aquells sectors amb utilització intensiva de l'aigua en aquests moments s'estan veient afectada parcialment la seva activitat. Lògicament per les mesures de restricció que s'han hagut de prendre, però també per la dificultat d'accedir a la quantitat d'aigua d'altres moments", ha afegit Ginesta.

 

Per aquest motiu, Pimec demana a les administracions que tinguin en compte "la necessitat de preservar l'activitat econòmica" en la presa de mesures contra la sequera. En aquest sentit, des de la patronal recorden que tot el sector d'activitat turística de lleure i esbarjo natural a les zones fluvials i els pantans fa temps que nota l'efecte de la sequera. "Són activitats que ocupen d'entrada prop d'un miler de persones, a més de tota la cadena de valor vinculada", ha recordat Ginesta. Paral·lelament, ha apuntat la preocupació al sector primari.

 

Per la seva part, el Govern ha tirat endavant aquest dimarts les seves mesures contra la sequera malgrat les discrepàncies amb l'oposició. Així, s'ha optat per posar en marxa mesures com per exemple permetre que les piscines municipals o "assimilables" es puguin omplir o una línia de 50 milions d'euros d'ajuts als ajuntaments per fer obres que millorin l'abastament d'aigua.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar