Ponts celebra aquest dimarts La Festa del Ranxo de forma totalment virtual. Des de primera hora del matí es pot seguir pel canal de Youtube de l'ajuntament l'elaboració del Ranxo, que després es servirà només als restaurants
Aquest dimarts es celebra la tradicional Festa del Ranxo de Ponts que aquest any 2021 es du a terme de forma totalment virtual a causa de les restriccions imposades pel Procicat, que ha prohibit la celebració de festes tradicionals i populars.
Els veïns de Ponts i qualsevol usuari de la xarxa pot seguir la cocció d'aquesta escudella pel canal de Youtube de l'ajuntament.
Durant el matí, aquesta emissió ha mostrat en tot moment l'elaboració del Ranxo, des de la posada de les olles al foc, fins a la incorporació de tots els ingredients necessaris. A més, en format multipantalla, s'han ofert també vídeos d'edicions anteriors i reculls de fotografies històriques de la festa, així com algunes tertúlies amb els protagonistes i les autoritats municipals.
Per aquest any 2021 s'han elaborat només 2 de les calderes. Un cop elaborada, l'escudella es podrà degustar als diferents restaurants del municipi, però no se'n farà repartiment entre els veïns. És l'altra mesura que ha adoptat l'ajuntament, repartir el ranxo entre el sector de la restauració perquè després aquest el pugui oferir als clients d'aquell dia. Segons l'alcaldessa del municipi, Solés Carabassa, aquesta és una pràctica que ja es feia habitualment i que aquest any s'ha volgut mantenir sobretot per donar suport a aquest sector, molt afectat per la pandèmia.
Les dues olles elaborades aquest any, contrasten amb les 60 olles que cada any es posaven a coure al Passeig de Ponts i amb les 8.000 racions que se solien repartir entre els veïns de la vila i també de fora, en especial de molts municipis propers de la comarca de la Noguera.
D'altra banda, aquest dimarts de carnestoltes es celebrava tradicionalment el Ranxo de Gualter i la matança del porc d'Artesa de Segre. En tots dos casos, els responsables municipals han decidit suspendre la festa.