Tres fotoperiodistes,  entre aquests, el balaguerí Carles Rabadà, han fet un viatge a l'illa de la Palma per fer un reportatge i un calendari benèfic pels habitants de l'illa afectats per l'erupció del volcà Cumbre Vieja

Per Ràdio Balaguer
896 visites

El projecte va sorgir després de trobar-se al Miravisions celebrat a Juneda el passat mes setembre, on van pensar que aquesta acció podia esdevenir una bona oportunitat per treballar plegats

07Eea963C0Fc867E5F76B499A6C1093Bfotosreportatgecarlesrabad3

Tres fotoperiodistes  David Melero, Jordi Costa i el balaguerí Carles Rabadà, han fet un viatge a l'illa de la Palma per fer un foto i vídeo reportatge, a més d'un calendari benèfic, per recollir diners per ajudar als habitants de l'illa afectats per l'erupció del volcà Cumbre Vieja.

El projecte va sorgir després de trobar-se al Miravisions celebrat a Juneda el passat mes setembre, on van pensar que aquesta acció podia esdevenir una bona oportunitat per treballar plegats.

A Ràdio Balaguer hem parlat amb el balaguerí Carles Rabadà, que ha explicat que la intenció del treball és fer arribar a la gent les conseqüències del volcà, des d'un punt de vista diferent al que s'ha vist a la televisió.

Han estat 4 dies a l'illa on han pogut fotografiar i enregistrar dins de les zones restringides, gràcies a uns permisos que han tardat fins a 3 setmanes per poder-los aconseguir, tot i que el permís per volar dia a dia amb un dron per a fer fotografies, els era aprovat tot just dues hores abans, en funció de l'estat de l'erupció i de l'aire.  

Algunes de les imatges fetes en un tuit:

 

 

Rabadà explica que la intenció era explicar el que hi ha darrera del volcà: l'afectació a les plantacions de plataners, a l'hostaleria de la zona, i a la gent que ha perdut cases i feina. Tot el material recollit formarà part del reportatge que mostrarà com tot i aquesta situació, segueix la solidaritat entre els veïns.

Rabadà destaca l'amabilitat dels 'palmeros', tot i la duresa de la situació que estan passant. Parlant amb ells han recollit una demanda repetida en molts casos ''que la gent no s'oblidi d'ells quan s'acabi l'erupció i que se'ls segueixi ajudant. També han pogut copsar que els habitants de l'illa estan molestos amb molts mitjans de comunicació perquè consideren que són oportunistes i s'han aprofitat d'ells i la situació.

Sobre l'experiència personal, Rabadà diu que poder veure la situació dels residents i com l'estan afrontant ''et trenca el cor, però alhora t'aporta el que necessites''. En aquest sentit convida a la gent que disposi de temps a anar com a voluntari a ajudar a l'illa de la Palma, ja que ''s'hi viu una experiència que et canvia la vida'' ha afegit.

En el seu cas, durant una de les gravacions van localitzar un gat que havia quedat atrapat a la zona i el van rescatar per portar-lo al centre d'acollida d'animals, un fet del que s'han fet ressò alguns mitjans internacionals.

 

 

Un cop recollit el material, els 3 foto periodistes preveuen activar una pàgina web i xarxes socials per poder comercialitzar el calendari benèfic. Pel que fa al vídeo reportatge, intentaran fer-ne projeccions al preu de 3 euros, que també es destinaran a ajudar als habitants de l'illa afectats. Finalment, l'exposició fotogràfica serà itinerant i Carles Rabadà ha avançat que intentarà que Balaguer sigui una de les ciutats on es pugui veure.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar