Un 72,5% dels ciutadans estan disposats a vacunar-se immediatament contra el coronavirus, segons el CIS. L'OMS demana 'paciència i pragmatisme' davant l'escassetat de vacunes
Un 72,5% dels ciutadans estan disposats a vacunar-se immediatament contra el coronavirus, segons el baròmetre del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) del gener. El percentatge de persones disposades a vacunar-se segueix augmentant, ja que al desembre només el 40,5% d'enquestats afirmaven rotundament que se la posarien. En la mateixa línia, disminueix el percentatge de ciutadans que diuen que no es vacunarien de forma immediata i se situa en el 16,5%. Fa un mes era del 28%. Els principals arguments de les persones que no es vacunarien són la por a efectes secundaris, perquè no es fien de les vacunes o perquè prefereixen esperar a veure com funcionen. Un 4,5% dels enquestats dubta sobre si posar-se-la.
Pel que fa a la responsabilitat en la lluita contra la pandèmia, un 67,6% dels enquestats creuen que qui se n'ha de fer càrrec són tant el govern espanyol com les comunitats autònomes en col·laboració mentre que un 18,1% creu que ho hauria de fer el govern espanyol i un 6,3% les autonomies.
D'altra banda l'Organització Mundial de la Salut ha demanat "paciència" per l'escassetat de vacunes. Preguntat per la disputa entre la Unió Europea i AstraZeneca pel retard en l'entrega de dosi, el director regional per Europa de l'OMS, Hans Kluge, ha demanat aquest dijous als països europeus que siguin "pragmàtics" davant d'unes "tensions" que eren previsibles. "La solidaritat és clau", ha defensat Kluge. L'OMS confia que el retard en l'entrega de vacunes a Europa es "compensi" amb més vacunes "en el futur pròxim". "No dubtem que les farmacèutiques estan treballant intensament", ha puntualitzat Klugde. L'OMS també ha avisat que la immunització dels més grans no tindrà un "impacte significatiu" en la transmissió del virus.