Un total de 5 persones formen part de la brigada que aquest dimecres ha començat a Balaguer treballs en benefici de la comunitat com a resultat d'una sentència judicial

Per Ràdio Balaguer
529 visites

La iniciativa és fruit de la col·laboració de la Paeria amb el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya a través de la qual Balaguer crea i coordina brigades tot oferint espais de la ciutat on realitzar tasques en benefici de la comunitat

Bde40324Aad38A337F88B59829F20B3Dtreballalsbarrisenjardinament

Un total de 5 persones formen part de la brigada que aquest dimecres ha començat a Balaguer treballs en benefici de la comunitat com a resultat d'una sentència judicial.

La iniciativa és fruit de la col·laboració de la Paeria amb el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya a través de la qual Balaguer crea i coordina brigades tot oferint espais de la ciutat on realitzar tasques en benefici de la comunitat.

Així ho detalla el coordinador del programa Treball i Formació, Josep Baldillou, que assenyala que és una brigada molt petita i variable perquè pot ser que les 5 persones coincideixin en una mateixa actuació o no.

Els participants estan coordinats per un cap de brigada que la Paeria ha contractat en el marc del programa Treball i Formació. "El cap de brigada s'encarregarà tant del seu control d'assistències com de donar-los el material necessari o acompanyar-los al lloc de treball".

Les tasques que faran les persones que formen aquesta brigada són feines "no qualificades" que consistiran en la neteja i manteniment d'espais d'ús públic, parcs, jardins i zones verdes en general.

El codi penal preveu la possibilitat de mesures penals alternatives, com ara els treballs en benefici de la comunitat, en certes tipologies de delictes on la seva imposició és molt habitual.

Els treballs en benefici de la comunitat (TBC) són una alternativa a la presó que afavoreix l'educació i la inserció social de la persona penada. Aquestes persones donen el seu consentiment per complir la pena imposada en forma de mesures alternatives i es comprometen a seguir el pla de treball que s'acordi fins a satisfer el total d'hores imposades.

El cap de brigada es va incorporar el passat dia 1 de juny i s'inclou en la línia de subvencions del Programa Treball i Formació 2022 (que compta amb el finançament del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya i pel Servicio Público de Empleo Estatal-Ministerio de Trabajo, Migraciones y Economía Social i el Fons Social Europeu de la Unió Europea en el marc del Programa TREBALL I FORMACIÓ).

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar