Una batucada amb el grup de percussió balaguerí Bandelpal i el ball de lluïment de l'Harpia han servit com a cloenda de la festa de l'Harpia, Balaguer Medieval
Tot i la pluja, des de l'organització parlen de 'satisfacció, tant pel desenvolupament de les diferents activitats proposades, com per l'assistència de visitants, que ha estat un degoteig constant durant tots els dies
La festa medieval de la ciutat ha tancat aquest diumenge al vespre amb una batucada a amb el grup de percussió balaguerí Bandelpal i el ball de lluïment de l'Harpia. Prèviament a la tarda, a l'espai de les Tavernes, ha tingut lloc l'actuació del Mag Reivax, i un concert amb el grup Krregades de Romanços, tot i que aquest últim s'ha hagut d'aturar per la pluja.
La programació d'aquest diumenge ha començat al matí amb la Mostra d'antics oficis que enguany s'ha traslladat al carrer d'Avall, i que com a novetat s'ha pogut veure visitar dissabte i diumenge, amb una vintena de parades, que han realitzat també tallers interactius per a nens i nenes on se'ls ensenya com es treballava abans. També durant el dos dies al parc de la Transsegre hi havia instal·lat el campament medieval, que ha comptat amb demostracions de com vestir a la dama i al cavaller, combats individuals, o la cuina medieval.
I des de divendres l'Associació Dona Rural ha realitzat la recreació històrica al safareig de la Reguereta. I a l'espai de les tavernes, a la plaça del Mercadal, s'han succeït les diferents actuacions musicals a més de parades gastronòmiques i productes artesanals.
Un altra de les novetats ha estat l'espai infantil, que s'ha desplaçat a la plaça del Pou, on s'hi feien diversos tallers durant tot el cap de setmana, acutacions infantils, i jocs de fusta.
Des de la Paeria de Balaguer, Antonieta Martínez, tècnica de Fires i Festes, ha parlat de ''satisfacció, tant pel desenvolupament de les diferents activitats proposades, com per l'assistència de visitants, que ha estat un degoteig constant durant tots els dies, tot i que la incertesa meteorològica ha restat una mica de presència de visitants vinguts de més lluny''.
Martínez diu que es tracta d'una festa plenament consolidada, com demostra el fet que molta gent que no va poder venir el dissabte a la tarda, a causa de la pluja, ha omplert el mercat i els diferents espais el diumenge al matí, aprofitant el bon temps.
Finalment ha destacat la qualitat de totes les propostes, tant pel que fa a les parades, de temàtica sempre medieval, encara que això signifiqui que n'hi hagi un nombre una mica menor, així com de les actuacions musicals i de la mostra d'antics oficis, que aquest any s'ha allargat durant tot el cap de setmana.
La celebració de l'Harpia va començar divendres amb les visites dels alumnes de Balaguer al safareig de la Reguereta, a l'Arxiu Comarcal i també a l'espai de les Tavernes, on van assistir a un taller sobre l'antic ofici de ceramista.
També divendres es va celebrar la cinquena edició de la Jornada d'Estudis Rei Pere el Cerimoniós sota el títol 'Temps de Predicadors. 700 anys de la construcció del convent de Sant Domènec 1323-2023".
La jornada de dissabte va tenir com a protagonista el seguici del comtes d'Urgell i l'Harpia amb el grup de percussió Patakada de l'Escola Municipal de Música. Amb un recorregut de la comitiva des del Castell Formós fins a la plaça de Sant Salvador i seguidament fins a la plaça dels Comtes d'Urgell, davant del Museu, amb una ballada dels gegants Yussuf al-Muzzafar i Arsenda de Mormur , seguida del ball de foc de l'Harpia amb els diables Bèsties Feréstegues de Balaguer a la mateixa plaça Comtes d'Urgell. La jornada de dissabte va tancar a la plaça del Mercadal amb l'actuació del grup Nancy Whiskey.
També des de dijous i fins aquest diumenge s'ha pogut gaudir de les "Mossades medievals", organitzada per diversos bars i restaurants de la ciutat i en què la ciutadania pot recórrer diversos establiments i assaborir-hi una proposta o tapa especial creada per a l'ocasió.
Així mateix un any més els més petits podien participar al Joc de l'Harpieta, en què l'objectiu és, a través de diferents pistes, descobrir els comerços que hi havia a la Balaguer Medieval. I al carrer Major hi havia una exposició divulgativa sobre la música de l'època.