Una nova pedregada a les comarques de Lleida castiga camps de fruita de Seròs, Sarroca, Llardecans i, sobretot, Aitona.

Per Ràdio Balaguer
907 visites

05813D3099F75353Aaf81C9D5A82055Bpedregada3

La pedregada registrada dissabte va provocar danys a 1.070 hectàrees de fruita de pinyol i 175 de fruita de llavor en diferents municipis del Segrià. Segons Agricultura, la tempesta de la tarda del dissabte va tornar a afectar municipis del sud de la comarca: va caure calamarsa barrejada amb aigua a Seròs, Massalcoreig i La Granja d'Escarp, i es va intensificar la tempesta al municipi d'Aitona, seguit de les zones més pròximes de Torres de Segre, Sarroca de Lleida i Torrebesses. 

La tempesta es va produir entre les 7 de la tarda i les 9 del vespre, amb pedres d'una mida entre 0,5 i 1 cm, i a la zona més afectada d'Aitona es va iniciar amb una precipitació de pedra seca que ha produït els danys més elevats en cultius.

El cultiu més afectat són els fruiters, les varietats més pròximes a recol·lecció, així com peres i nectarines, més sensibles als cops; els danys s'estimen entre el 20 i 50% en general i del 70 al 100% a les zones més afectades. 

Posteriorment, la tempesta es va desplaçar cap a la comarca de les Garrigues, afectant els municipis de Bellaguarda i la Granadella, però, com que la pedra va caure barrejada amb aigua, no se n'ha constatat una afectació significativa.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar