Alemany presentarà a Fira Q, la fira de la qualitat de Balaguer que se celebra els dies 27 i 28 d’abril al pavelló d’Inpacsa, la nova gamma de cremes untables amb mel del seu projecte l’Obrador Alemany. Amb quatre varietats: avellana i cacau, ametlla i cacau, cacauet i sal i oli i mel, aquests untables han nascut amb l’objectiu de revolucionar els esmorzars i els berenars tradicionals, fent-los més saludables, tenint en compte tots els gustos i paladars de la família i protagonitzant la mel com el dolç natural. Aquestes cremes untables són les més naturals del mercat. Estan endolcides amb mel, i no contenen ni conservants ni additius, sucres refinats afegits ni oli de palma.
La línia L’Obrador, elaborada per part de l’equip Alemany, seguint el seu propi ADN: humanitzar els processos de producció, cooperar amb l’ocupació de les persones, generant així un impacte de valor social i comprometre’s amb el territori, pren per objectiu donar naixença a noves creacions d’edicions especials i limitades, amb la mel, la xocolata i els fruits secs com a principals protagonistes, es pot adquirir a través de la botiga online d’Alemany.
Les cremes untables de l’Obrador Alemany, que actualment només es poden adquirir mitjançant la botiga online en format de pot de vidre de 200 g. seran presentades a Fira Q per Ferran Alemany, gerent de l’empresa, qui també dirigirà l’activitat “La revolució de les cremes untables Alemany: esmorzars i berenars saludables” el diumenge 28 d’abril a les 17.45 h a l’espai “Mostra culinària Aliments del Territori i Tu”, de la Diputació de Lleida. En aquesta activitat gratuïta i oberta al públic en general, els participants podran descobrir i tastar la nova línia d’untables d’Alemany.
La marca d’Os de Balaguer també durà a Fira Q de Balaguer una joia de l’apicultura que ha catalogat com a Mels Selecció. L’àrdua tasca de seleccionar les millors mels de la península Ibèrica al llarg dels anys ha permès a la marca Alemany descobrir les mels més singulars de cada regió o cada temporada. Parlem d’unes mels que, per les seves qualitats organolèptiques d’aromes, sabors, color o textura, també pel seu indret de procedència, assoleixen una singularitat que les converteixen en les millors de les millors, és a dir, la millor mel entre les millors mels del territori, així com la millor entre les millors d’una època de l’any en concret.
Els visitants podran degustar les propietats que fan úniques i excepcionals les Mels Selecció en uns vistosos bidons de 50 quilos. En aquesta ocasió, les mels més singulars han estat seleccionades per temporada: primavera, estiu i tardor.
Sobre l’empresa Alemany
Alemany es dedica a la selecció en origen de les mels dels millors apicultors de la península i a l’elaboració de torrons amb la recepta tradicional de fa cinc generacions Torrons i mel, doncs, l’han convertit en l’empresa espanyola més premiada als Great Taste Awards (2022), els Oscar internacionals de l’alimentació gurmet. Ara bé, la mel és el tret diferencial d’Alemany ja que és l’ingredient comú de la gran majoria dels seus productes. Tradició en els torrons i innovació en la mel caracteritzen la marca.
“L’Univers Alemany”, que pren el nom de l’especificitat del cel del Montsec, és el concepte que adopta la manera d’entendre el món d’Alemany. Un món fundat per una dona, l’àvia Mundeta, que ocupa majoritàriament dones. Un món en què es respecten els ritmes i els temps de cocció i d’execució de tasques i on la cooperació és un valor a l’alça enfront de la competitivitat.
La passió per la mel ha portat Alemany a impulsar accions diverses per pol·linitzar l’opinió pública amb la idea de la mel com “el dolç natural”. Ferran Alemany, gerent de l’empresa, propugna la necessitat d’un món més dolç i defensa fermament que, atès que la mel va ser el primer dolç de la humanitat, “som com som gràcies a la mel”. A més, una única cullerada de mel al dia d’apicultura de proximitat aporta tres beneficis: bona nutrició (energia i micronutrients), protecció (virus i bacteris) i millora de la biodiversitat. Així com de la sostenibilitat en el cas d’Alemany, atès que la companyia prioritza sempre l’envàs de vidre enfront dels que contenen plàstic, entre d’altres mesures que adopta la firma Alemany en favor de la preservació de la biodiversitat.
Humanització dels processos de producció
L’empresa Alemany és una ferma defensora del món rural i de la seva gent, de la no robotització dels processos de producció en pro de l’ocupació de les persones i de la necessitat de la humanització de les empreses.
Alemany ha demostrat que un món millor és possible si entre tots ho fem possible. Amb la marca hi treballen dia a dia manualment 60 persones amb discapacitat de quatre centres especials de treball de les terres de Lleida. Per posar un exemple: totes les seves etiquetes són enganxades manualment, sovint amb un resultat perfectament imperfecte. L’aposta per la humanització ha permès a l’empresa no deslocalitzar-se i fer una aposta clara per fer possible la seva visió: portar els seus productes des del Montsec al món i ajudar a visualitzar aquest territori més enllà de les nostres fronteres, donat que l’empresa exporta a tot el món.