Balaguer se suma un any més a la campanya 'COMPRA I DESCOBREIX CATALUNYA', que se celebrarà en 33 municipis de tot el país. Té lloc durant tot el mes de juny i com a principal novetat destaca que es fa extensiva a tota la ciutat
La ciutat de Balaguer se suma novament aquest 2022 a la campanya “COMPRA I DESCOBREIX CATALUNYA”, que se celebra des del passat 1 de juny en 33 municipis de tot el país. Tindrà lloc durant tot el mes i, un any més, “l’objectiu és donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat”, segons ha explicat aquest dimecres la paera de Promoció Econòmica, Ester Guarné.
Es tracta de la 12a campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’ organitzada per la XARXA DE BARRIS ANTICS AMB PROJECTES, formada per un total de 33 municipis, i amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Balaguer és el setè any que hi participa i ho fa amb una destacada novetat, que la campanya es fa extensiva a tota la ciutat, a diferència dels altres anys en què estava centrada només al centre històric. Això farà que participin en aquesta iniciativa un total de 165 establiments, segons ha explicat la mateixa Guarné, que també ha parlat d’una altra novetat, la incorporació de les butlletes digitals per participar-hi des d’un portal web.
Amb aquesta butlleta digital es preveu afavorir la reducció del consum de paper i augmentar també la participació de la gent més jove. El funcionament serà molt senzill, ja que els i les participants només hauran d’omplir un formulari amb les dades personals, a través del portal web participa.xarxabarris.cat, i adjuntant-hi una fotografia del tiquet de compra que servirà per validar la correcta participació. Tot i aquesta incorporació, es manté també la butlleta de paper que els compradors i les compradores hauran d’omplir amb les seves dades personals.
Els municipis participants a la demarcació de Barcelona són Argentona, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Torelló i Vilanova del Camí; a la de Girona, Besalú; a la de Lleida, Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp; i a la de Tarragona, El Vendrell, Falset, La Sénia, L’Arboç, L’Espluga de Francolí, Montblanc, Santa Coloma de Queralt i Ulldecona. Les poblacions del Pont de Suert, La Sénia i Montblanc són les incorporacions d’enguany.
Per la seva banda, el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, ha dit que cal ser conscients de la importància que té per una ciutat el seu teixit comercial i productiu. “Per això, donem suport a aquest tipus d’iniciatives i animem la ciutadania a participar-hi”, ha dit Vidal. A més, ha afegit que “molts cops desconeixem que quan estem fent compres per Internet estem enriquint gent d’altres indrets del món i en realitat molts dels productes que comprem via online els podem trobar amb un millor servei i un millor preu si fem compres de proximitat, la qual cosa afavoreix també la indústria local”.
Durant el mes de juny, les persones que comprin a les botigues adherides a la campanya, que estaran senyalitzades amb el cartell de la dotzena edició, podran participar en el sorteig de premis per visitar els 33 municipis organitzadors. Les experiències inclouen visites guiades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, participar en festes i fires locals i lots de productes de proximitat, entre altres. En el cas de Balaguer es fa una visita guiada pels principals atractius de la ciutat, es visita el Centre d’Interpretació de l’Or del Segre i, entre altres, es fa entrega d’un lot de productes de proximitat. “Intentem afavorir els premiats per agrair-los la seva fidelitat amb el comerç de proximitat”, ha dit Jordi Ignasi Vidal.
També cal destacar que els i les comerciants que participen en la iniciativa també tenen l’oportunitat de poder guanyar una experiència, com a mostra d’agraïment per a la seva col·laboració. En total, es premiaran 33 comerciants, un de cada municipi organitzador.
Un cop acabat el mes de juny, al juliol se sortejaran 34 experiències per a dues persones valorades en 3.791€ en cadascun dels 33 municipis organitzadors (33 pels clients i un pels comerciants), en total 1.122 premis valorats en 128.894€ que es podran gaudir fins al març de 2023 segons la data especificada per cada municipi. Tots els premis, característiques i dates es poden consultar al web de la Xarxa de Barris.
La campanya va néixer en el marc de la Llei de Barris. Aquesta legislació va fomentar el treball en xarxa per dinamitzar i potenciar els comerços de proximitat i dels nuclis més petits. A partir d’aquí, gràcies a la inquietud de nombroses administracions, va sorgir la idea de dinamitzar el comerç mitjançant un projecte col·laboratiu. La primera edició es va celebrar al juny de 2011.
Amb la finalització dels Plans de Barri al 2020, condició inicial per formar part de la Xarxa de Barris, qualsevol municipi de Catalunya pot ser membre de la Xarxa i organitzador de la campanya “Compra i descobreix Catalunya”.
A Balaguer, aquesta campanya s’ha acollit amb molta il·lusió per part de les dues associacions de comerciants de la ciutat i seran els seus associats els que formin part de la mateixa i la ofereixin als seus compradors i compradores.
La ciutat de Balaguer se suma novament aquest 2022 a la campanya “COMPRA I DESCOBREIX CATALUNYA”, que se celebra des del passat 1 de juny en 33 municipis de tot el país. Tindrà lloc durant tot el mes i, un any més, “l’objectiu és donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat”, segons ha explicat aquest dimecres la paera de Promoció Econòmica, Ester Guarné.
Es tracta de la 12a campanya ‘Compra i descobreix Catalunya’ organitzada per la XARXA DE BARRIS ANTICS AMB PROJECTES, formada per un total de 33 municipis, i amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Balaguer és el setè any que hi participa i ho fa amb una destacada novetat, que la campanya es fa extensiva a tota la ciutat, a diferència dels altres anys en què estava centrada només al centre històric. Això farà que participin en aquesta iniciativa un total de 165 establiments, segons ha explicat la mateixa Guarné, que també ha parlat d’una altra novetat, la incorporació de les butlletes digitals per participar-hi des d’un portal web.
Amb aquesta butlleta digital es preveu afavorir la reducció del consum de paper i augmentar també la participació de la gent més jove. El funcionament serà molt senzill, ja que els i les participants només hauran d’omplir un formulari amb les dades personals, a través del portal web participa.xarxabarris.cat, i adjuntant-hi una fotografia del tiquet de compra que servirà per validar la correcta participació. Tot i aquesta incorporació, es manté també la butlleta de paper que els compradors i les compradores hauran d’omplir amb les seves dades personals.
Els municipis participants a la demarcació de Barcelona són Argentona, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Torelló i Vilanova del Camí; a la de Girona, Besalú; a la de Lleida, Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp; i a la de Tarragona, El Vendrell, Falset, La Sénia, L’Arboç, L’Espluga de Francolí, Montblanc, Santa Coloma de Queralt i Ulldecona. Les poblacions del Pont de Suert, La Sénia i Montblanc són les incorporacions d’enguany.
Per la seva banda, el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, ha dit que cal ser conscients de la importància que té per una ciutat el seu teixit comercial i productiu. “Per això, donem suport a aquest tipus d’iniciatives i animem la ciutadania a participar-hi”, ha dit Vidal. A més, ha afegit que “molts cops desconeixem que quan estem fent compres per Internet estem enriquint gent d’altres indrets del món i en realitat molts dels productes que comprem via online els podem trobar amb un millor servei i un millor preu si fem compres de proximitat, la qual cosa afavoreix també la indústria local”.
Durant el mes de juny, les persones que comprin a les botigues adherides a la campanya, que estaran senyalitzades amb el cartell de la dotzena edició, podran participar en el sorteig de premis per visitar els 33 municipis organitzadors. Les experiències inclouen visites guiades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, participar en festes i fires locals i lots de productes de proximitat, entre altres. En el cas de Balaguer es fa una visita guiada pels principals atractius de la ciutat, es visita el Centre d’Interpretació de l’Or del Segre i, entre altres, es fa entrega d’un lot de productes de proximitat. “Intentem afavorir els premiats per agrair-los la seva fidelitat amb el comerç de proximitat”, ha dit Jordi Ignasi Vidal.
També cal destacar que els i les comerciants que participen en la iniciativa també tenen l’oportunitat de poder guanyar una experiència, com a mostra d’agraïment per a la seva col·laboració. En total, es premiaran 33 comerciants, un de cada municipi organitzador.
Un cop acabat el mes de juny, al juliol se sortejaran 34 experiències per a dues persones valorades en 3.791€ en cadascun dels 33 municipis organitzadors (33 pels clients i un pels comerciants), en total 1.122 premis valorats en 128.894€ que es podran gaudir fins al març de 2023 segons la data especificada per cada municipi. Tots els premis, característiques i dates es poden consultar al web de la Xarxa de Barris.
La campanya va néixer en el marc de la Llei de Barris. Aquesta legislació va fomentar el treball en xarxa per dinamitzar i potenciar els comerços de proximitat i dels nuclis més petits. A partir d’aquí, gràcies a la inquietud de nombroses administracions, va sorgir la idea de dinamitzar el comerç mitjançant un projecte col·laboratiu. La primera edició es va celebrar al juny de 2011.
Amb la finalització dels Plans de Barri al 2020, condició inicial per formar part de la Xarxa de Barris, qualsevol municipi de Catalunya pot ser membre de la Xarxa i organitzador de la campanya “Compra i descobreix Catalunya”.
A Balaguer, aquesta campanya s’ha acollit amb molta il·lusió per part de les dues associacions de comerciants de la ciutat i seran els seus associats els que formin part de la mateixa i la ofereixin als seus compradors i compradores.