6 establiments de restauració de Balaguer organitzen un dinar solidari per recaptar fons per la Dana a Valencia. El dinar tindrà lloc el diumenge 24 de novembre al pavelló Molí de l'Esquerrà
Els restaurants que participen de la proposta són Cal Pepito, Cal Xirricló, Manicomi, Nova Font Blanca i Tastet del Reng, i també forma part de la proposta la Pastisseria Graells
El diumenge 24 de novembre, Balaguer es mobilitzarà per ajudar les persones afectades per la Dana a València amb un dinar solidari que tindrà lloc al pavelló Molí de l'Esquerrà. La iniciativa ha estat organitzada per sis establiments de restauració de la ciutat, que uneixen forces en un esdeveniment benèfic per recaptar fons. Els restaurants que participen en la proposta són Cal Pepito, Cal Xirricló, Manicomi, Nova Font Blanca i Tastet del Reng, juntament amb la Pastisseria Graells, que aportarà les postres.
Segons explica Francesc Molins, propietari i director de Cal Xirricló, el dinar serà "a 12 mans, on cada restaurant farà un plat" dins d'un menú degustació de sis plats. L'objectiu és sumar esforços per aconseguir el màxim de col·laboració possible de proveïdors de la ciutat, des de carnisseries fins a peixateries i fruiteries, amb l'aspiració de minimitzar els costos i augmentar els beneficis destinats a la causa solidària.
"Volem posar el nostre granet de sorra i ajudar les famílies afectades per les greus inundacions que han tingut un impacte devastador en moltes llars i infraestructures," comenta Molins. A més, el dinar comptarà amb música en viu i una rifa solidària amb la col·laboració de comerciants de Balaguer, amb l'objectiu de recaptar el màxim de diners possible i oferir suport als afectats.
El pavelló Molí de l'Esquerrà, cedit per la Paeria de Balaguer per a l'ocasió, podrà acollir entre 300 i 400 persones, i l'organització espera una resposta massiva de la ciutadania. "La gent està molt interessada i ja han començat a fer-nos preguntes, confiem que la resposta serà molt positiva perquè és una causa amb majúscules," afegeix Molins.
El preu del menú solidari se situarà entre els 55 i els 60 euros per persona, i els fons recaptats es destinaran íntegrament als damnificats per les pluges torrencials i les inundacions que han afectat especialment l'horta de València, on moltes famílies i sectors econòmics han patit pèrdues significatives.
A partir de la setmana que ve, els organitzadors compartiran més detalls sobre la venda d'entrades i el programa definitiu a través de xarxes socials i premsa.