Alemany rep el Premi Internacionalització 2025 del Clúster Food Retail de Catalunya. El guardó reconeix la capacitat de Torrons i Mel Alemany per convertir reptes globals en oportunitats i projectar la dolçor catalana en mercats d’arreu del món

Per Ràdio Balaguer
42 visites

L’empresa d’Os de Balaguer amplia la seva presència internacional amb productes innovadors i una estratègia basada en la perseverança, la creativitat i la qualitat

Unnamed 2

Torrons i Mel Alemany ha estat distingida amb el Premi Internacionalització 2025 en el marc de l’Aparador del Food Retail de Catalunya, el nou format de la històrica Nit Gourmet del Clúster Food Retail de Catalunya, que aquest divendres ha celebrat la seva desena edició al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona. L’acte ha reunit prop de 400 representants del sector alimentari, empreses i institucions del país i ha servit per posar en relleu el paper del clúster com a motor d’innovació, col·laboració i competitivitat en el món de l’alimentació i la distribució.

El Premi Internacionalització reconeix aquelles empreses que han sabut convertir els reptes globals en oportunitats desenvolupant estratègies d’expansió que projecten el valor del producte català en mercats internacionals. En aquesta edició, el jurat ha volgut destacar la visió a llarg termini, la perseverança i la creativitat amb què Alemany ha afrontat el camí de l’exportació, consolidant la seva presència a tretze països i obrint noves vies comercials a quatre continents.


El repte de la internacionalització

El camí de l’exportació és una cursa de fons, s’ha de treballar, s’ha de ser perseverant i s’ha de tenir bastanta creativitat. I en el nostre cas, si ho fem amb l’energia de la mel, segurament arribarem lluny”, ha expressat el seu gerent, Ferran Alemany. Les seves paraules sintetitzen l’esperit d’una empresa que ha fet del compromís, la innovació i la constància els pilars del seu creixement. De fet, aquest esperit s’ha traduït en una xarxa d’aliances internacionals sòlida i en una projecció exterior que combina artesania, innovació i autenticitat. Alemany és, doncs, un referent d’empresa familiar que ha fet de la tradició un actiu estratègic de valor global amb la qualitat com a eix central del seu creixement.

Així doncs, Alemany ha afrontat el repte de la internacionalització des d’una mirada pròpia: fidel a les arrels i oberta al món. La companyia ha participat en fires internacionals com Alimentaria Barcelona i el Salón Gourmets de Madrid, la qual cosa li ha permès establir contactes amb nous distribuïdors i explorar mercats com l’americà o el coreà. A més, davant de dificultats com els aranzels imposats per l’administració Trump, l’empresa ha optat per reinventar-se i desenvolupar productes específics per a nous mercats, com la barreja de mel amb pol·len, gelea reial i pròpolis o els vinagres endolcits amb mel, que han tingut una acollida excel·lent a Corea del Sud.


Premi per partida doble

Alemany forma part del Clúster Food Retail de Catalunya des dels seus inicis i ha participat en totes les edicions de la Nit Gourmet. La seva implicació en projectes de col·laboració, sostenibilitat i innovació compartida és una mostra de la seva voluntat de contribuir al desenvolupament del sector agroalimentari català. I és que l’any 2022 l’empresa ja havia rebut el Premi Innovació, reconeixement que distingia la seva capacitat de crear productes únics i d’aportar solucions creatives d’alt impacte en el món del food retail.

Amb aquest nou guardó, Alemany reafirma el seu compromís amb la qualitat, la sostenibilitat i l’arrelament al món rural. Des del petit poble d’Os de Balaguer, una comunitat de poc més de 400 habitants, l’empresa ha sabut fer arribar la seva essència artesanal a milers de llars d’arreu del món. “Des del nostre micropoble hem après que la internacionalització no depèn de la mida, sinó de l’actitud. Si hi posem la nostra energia i la nostra mel, podem arribar molt lluny”, ha destacat Ferran Alemany.

L’acte d’aquest divendres ha servit, un cop més, per posar de manifest el valor de les empreses familiars catalanes que, com Alemany, combinen tradició i futur, amb una mirada clara cap a la sostenibilitat, l’excel·lència i la internacionalització del producte local.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar