Alumnes dels instituts de Balaguer ajuden escolars en adquirir l'hàbit de la lectura.

Per Ràdio Balaguer
1031 visites
Storage
Un total de 16 joves estudiants de batxillerat dels instituts Almatà i Ciutat de Balaguer s'han convertit des del mes passat en tutors de lectura de 16 nens de 9 anys (de quart de primària) de l'escola Angel Guimerà. Un dia a la setmana, durant una hora, els grans acompanyen els petits a l'hora de llegir, sense imposicions i sense obligacions de textos o llibres.
 
Els alumnes de primària llegeixen els títols que volen, sense lectures acadèmiques, ja que es tracta senzillament que adquireixin l'hàbit de llegir, que potser a casa no practiquen. Aquesta activitat s'emmarca dins del projecte Lecxit, a través del qual cada dijous de 5 a 6 de la tarda, les 16 parelles es reuneixen en un punt de l'escola, triat pels propis nens, per llegir, comentar la lectura i intercanviar experiències lectores entre ells.
 
Ens ho explica la directora de l'escola Angel Guimerà, Maria Àngels Llena. 
 
Àudio 
 
D'aquesta manera, els mes petits comparteixen moments de conversa i lectura amb els grans, que els ajudaran a consolidar els seus aprenentatges i a incrementar les seves competències lectores
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar