Aquest mes de febrer han de començar les obres de l'últim tram del canal Algerri-Balaguer, que permetran regar unes 800 hectàrees al terme municipal de la capital de la Noguera.
Les obres de l'últim tram de l'Algerri-Balaguer començaran aquest mes de febrer. Els treballs que farà l'UTE Sorigué, Acsa i Obras e Infraestructuras per 3,8 milions d'euros.
El projecte preveu tant la xarxa de reg com les obres de la concentració parcel.lària i contempla la construcció de 29 quilòmetres de canonades procedents de Castelló de Farfanya, la instal•lació de 237 preses i 149 hidrants, tot plegat per portar l'aigua fins a peu de finca per beneficiar 792 hectàrees de cultius que passaran de secà a regadiu al terme municipal de Balaguer i que són propietat de 236 pagesos.
Aquest últim tram de Balaguer arriba després de vuit anys d'espera ja que a mitjans del 2007 es van posar en reg les últimes hectàrees a Castelló. Al principi, la superfície que havia de passar de secà a regadiu a Balaguer es va establir en més de 2.000 hectàrees però més de 1.300 van quedar excloses per l'aplicació de la normativa europea per a la protecció d'aus estepàries en zones de secà.