Artesa de Segre celebrarà els dies 20 i 21 d'agost la Fira de Sant Bartomeu. Torna al format pre pandèmia recuperant activitats com el concurs de productes estranys i com a novetat una zona de food trucks, entre d'altres
La Fira de Sant Bartomeu tornarà a omplir d'activitat comercial els carrers d'Artesa de Segre els dies 20 i 21 d'agost.
La fira va néixer al segle XV i amb els pas del temps s'ha convertit en una fira-mercat multisectorial. Antigament hi havia associada la venda de meló de secà, per això també se l'havia conegut com la Fira del meló.
Aquest any l'organització preveu un certamen que torna a la normalitat, després que l'any 2020 es fes en una format reduït i l'any 2021 es suspengués tota l'activitat comercial per un repunt en els casos de covid al municipi.
Un any més el certament comptarà amb el sector de l'automòbil, el productors de la zona, un apartat d'oficis antics i un d'artesans. Una de les novetats serà la incorporació d'un apartat de Food Trucks, encarat sobretot a dinamitzar l'estada dels visitants el dissabte al vespre segons ha explicat a Ràdio Balaguer Maria Bernaus, regidora de Festes i Fires a l'ajuntament d'Artesa.
Un altre apartat de la fira serà el que acollirà l'interior del Cubbtural on s'hi podrà veure el sector del comerç i les associacions i entitats del municipi. A més, hi serà present novament l'espai D'GUSTA, on es faran tastos de vins i maridatges amb la col·laboració de cellers i restaurants de la zona.
Tal i com ja es va fer l'any 2019, per potenciar encara més el producte de proximitat, s'ampliarà la Fira des de la plaça de l'ajuntament cap a la zona del casc antic amb el mercat "Tot d'aquí", que es fa cada diumenge al matí.
Un dels esdeveniments més peculiars del certamen és el Concurs de productes estranys. Es tracta d'una mostra de productes naturals que es podran veure exposats, i una votació popular escollirà el més singular.
La inscripció al Concurs de productes estranys es pot fer fins diumenge al migdia, tot i que es recomana portar-los el dissabte per tenir-los més temps exposats. El lliurament de premis tindrà lloc el diumenge 21 d'agost durant el sopar a l'escenari central de l'Espai D'GUSTA.
Un altre dels esdeveniments destacats serà la trobada de puntaires, una de les més nombroses de la zona, i en el que aquest any hi prendran part unes 150 puntaires. Segons Bernaus és un nombre considerable, tot i que inferior al de passades edicions.
Una reducció de participants que també s'ha notat en part en els expositors. Bernaus diu que no ha estat fàcil reprendre l'activitat firal, ja que molts productors els han explicat que han deixat de fer fires, un fet que es suma a la dificultat de fer una fira en un cap de setmana en que molta gent es troba de vacances i algunes empreses tancades.
El programa d'activitats de la fira s'està acabant de confeccionar aquest dies, però es preveu també oferir tallers per a públic familiar i altres propostes com el concert de dos grups de música.