Balaguer aprova el conveni de delegació de competències al consell comarcal de la Noguera per a la gestió de la recollida selectiva de residus.
L'ajuntament de Balaguer va aprovar, finalment, ahir en un ple extraordinari el conveni de delegació de competències al consell comarcal de la Noguera per a la gestió de la recollida selectiva.
El punt es va aprovar per majoria absoluta després que hi votés a favor tot l'equip de govern (ERC, PSC i Balaguer Ara Sí), un regidor de la CUP i el de Ciutadans, que en el ple de febrer es van abstenir.
L'alcalde, Jordi Ignasi Vidal, igual que l'anterior vegada, no va participar en la votació per qüestions personals i ètiques al ser tècnic de Medi Ambient al consell en excedència.
Per la seua part, el PDeCAT es va tornar a abstenir. Josep Maria Roigé, ho va argumentar al considerar que no s'ha aconseguit un consens amb tots els grups per demanar al consell unes garanties mínimes de qualitat del servei per Balaguer.
A més, Roigé va apuntar que ningú es va posar en contacte amb ells per aconseguir canviar el seu sentit del vot i és que, tal com els explicàvem en l'Informatiu de dimarts, l'equip de govern només es va reunir per parlar del tema amb la CUP-PC i Ciutadans.
Per la seua part, l'alcalde va dir que el conveni amb el consell per gestionar la recollida selectiva és molt favorable, ja que hi haurà un salt qualitatiu important, més contenidors, més freqüències i un millor servei. Jordi Ignasi Vidal va assegurar que plantejar-se la possibilitat de gestionar el servei de manera unilateral és inviable.
Amb l'aprovació del conveni per part de l'ajuntament de Balaguer, ja són 28 els municipis dels trenta de la comarca, els que han firmat el conveni per delegar al consell les competències de la recollida selectiva. Només dos, Algerri i Torrelameu, han d'argumentar si s'ha aprovat per majoria simple o absoluta.