Balaguer celebra amb èxit la jornada 'Matemàtiques al carrer' a la Plaça del Mercadal

Per Ràdio Balaguer
999 visites
890213608A2Febc3Cf3Add9E09385Fb2Matemtiquesalcarrer202421

Aquest dissabte, la ciutat de Balaguer ha acollit la jornada "Matemàtiques al carrer" a la Plaça del Mercadal, una activitat organitzada per FEMCAT, la Federació d'Entitats de Matemàtiques de Catalunya, que té com a objectiu apropar les matemàtiques a la ciutadania. A la jornada, que ha inclòs activitats lúdiques com enigmes, jocs, proves, màgia i construccions, han participat persones de totes les edats, que han pogut gaudir de més de 20 parades amb diferents nivells de dificultat.

Ramon Tejedor, membre de Feemcat, ha explicat que l'objectiu de l'activitat és fomentar la curiositat per les matemàtiques i convertir la jornada en un esdeveniment anual. "Hem volgut fer les matemàtiques més properes a la gent, que les puguin gaudir de manera amena", ha assenyalat. Per la seva banda, Lorena González, paera en cap de Balaguer, ha valorat positivament la jornada i ha destacat l'afluència de públic tot i la pluja, així com la diversitat d'edats dels assistents. "És una iniciativa amb molt potencial, i esperem poder-la repetir en els propers anys", ha declarat González.

A més de les activitats al carrer, l'esdeveniment ha inclòs dues propostes addicionals: "Reptes Matemàtics" als aparadors de comerços de Balaguer i l'exposició "Martemàtiques" al casal Lapallavacara, on es mostren les connexions entre art i matemàtiques a través de 25 plafons que exploren conceptes com la geometria, les simetries i la proporció àuria. Ferran Montardit, de l'associació Lleimat, ha explicat que aquesta exposició permet descobrir la presència de les matemàtiques en disciplines artístiques com la pintura i l'arquitectura.

Carme Vicenç, presidenta de Feemcat, ha aprofitat la jornada per recordar que aquesta activitat també serveix com a preludi del Congrés Català d'Educació Matemàtica, que se celebrarà l'estiu vinent a Lleida i reunirà docents interessats en la didàctica de les matemàtiques.

La jornada de "Matemàtiques al carrer" ha finalitzat amb l'entrega de premis als participants que han resolt satisfactòriament la majoria dels reptes matemàtics.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar