Balaguer declara persona no grata el rei Felip VI i qualsevol altre membre de la Casa Reial. El ple de la capital de la Noguera es va sumar així a les mocions aprovades a Cervera, Alpicat i Bellpuig.

Per Ràdio Balaguer
929 visites
Cc9C9D5E99738D91E92D64880E0Daeadplemunicipal

Balaguer va aprovar en el ple d'ahir a la nit una moció en què es declara persona no grata el rei Felip VI i qualsevol altre membre de la Casa Reial. El ple de la capital de la Noguera es va sumar així a les mocions aprovades a Cervera, Alpicat i Bellpuig.

El text es va aprovar amb els set vots d'ERC i la CUP, que van presentar dos mocions similars que, finalment, es van votar com una de sola. Els cinc regidors de CiU i el de Balaguer Ara Sí es van abstenir, mentre que els tres del PSC i el de C's hi van votar en contra. "La moció encarna en el Cap de l'Estat el que representa l'Estat", va dir l'alcalde, Jordi Ignasi Vidal (ERC). Republicans i CUP van incidir en la "no-neutralitat" de la monarquia davant de les reivindicacions independentistes mentre que CiU va apel·lar a la necessitat de "sumar i convèncer" en lloc de generar "polèmiques estèrils", el PSC va titllar la moció de "fer sarau amb el procés" i C's la va qualificar d'"irrellevant".

Així mateix, el text reclama que la princesa d'Astúries deixi d'utilitzar el títol de senyora de Balaguer. Insisteix així en l'acord que el ple va adoptar el 2013, quan aquest títol estava en mans de l'actual monarca.

D'altra banda, en el ple d'ahir també es va donar llum verda a dues mocions més, una en relació a la reforma del col·legi La Noguera i una altra de CiU, per mostrar el rebuig a l'anul·lació del Tribunal Constitucional sobre el decret català en matèria de la pobresa energètica. La que va presentar el mateix grup de CiU en favor de la transparència en l'expedient del carrer Sant Pera Màrtir no va prosperar.

D'altra banda, en el ple d'ahir també es va aprovar un nou reconeixement extrajudicial de crèdit de l'ajuntament i també es va donar llum verda a la declaració d'especial interès les obres sol·licitades per la residència Sant Domènec amb la qual cosa la llicència d'obres  tindrà una bonificació del 75%.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar