Balaguer donarà a conèixer el proper dimarts els balcons i jardins de la ciutat guanyadors del 4t Concurs Flors als balcons. L'entrega dels guardons als premiats tindrà lloc a la sala d'actes de la casa de la paeria a les vuit del vespre

Per Ràdio Balaguer
1001 visites

El concurs s'ha celebrat de l'1 al 10 de juny i hi han participat 48 balcons i jardins en les diferents categories: Balcons del Centre Històric, Balcons de Balaguer, Jardins i Aparadors de botigues o establiments públics

8E356258018Ef68797A13891Cde4F25Bflorsalsbalconsfinalistesenlacategoriadebalconscentrehistric 2

La Paeria de Balaguer donarà a conèixer el proper dimarts els balcons i jardins de la ciutat guanyadors del 4t Concurs Flors als balcons.

El jurat ja ha decidit quins són els finalistes d'entre els 48 balcons i jardins participants aquest 2021. Així ens ho ha comentat la tècnic de Medi Ambient de la Paeria, Eva Rocamora, que també assenyala que la valoració del concurs d'enguany és molt bona, per la participació i també per la qualitat dels concursants. De fet, segons Rocamora, el jurat ho va tenir difícil en algun moment per decidir els finalistes.

Pel que fa als aspectes que el jurat tindrà en compte a l'hora de decidir els guanyadors, Rocamora destaca, per exemple, la varietat de colors, el disseny, l'originalitat i també la varietat de les espècies que hi ha en cada balcó o jardí.

Com en les anteriors edicions, aquest concurs potencia la implicació dels veïns i veïnes amb l'augment de zones verdes i presència de flors en les façanes i racons de Balaguer, creant un entorn més agradable i millorant el paisatge urbà i la qualitat de vida de la ciutadania.

En total, al concurs d'enguany s'hi han inscrit 48 balcons i jardins de la ciutat en les diferents categories: 14 a la categoria de Balcons del Centre Històric; 18 a la de Balcons de Balaguer; 7 a la de Jardins i 9 a la d'Aparadors de botigues o establiments públics.

En cada categoria hi ha 5 finalistes i, segons ha explicat la mateixa Rocamora, els balcons del centre històric de Balaguer estan molt concentrats, sobretot al carrer Torrent, mentre que la resta balcons i jardins estan molt dispersos per la ciutat. Pel que fa als establiments participants, la majoria es concentren a la part nova de Balaguer.

Els balcons finalistes en la categoria de Balcons del Centre Històric són els números 2, 3, 45, 52 i 53; en la categoria de Balcons de Balaguer són el 30, 39, 42 , 44 i el 50; i en la categoria de Jardins els números  9, 10, 12, 23 i el 31. Pel que fa la categoria d'Aparadors, els finalistes són els números 1, 7, 22 27 i 55.

Per cada categoria hi haurà tres premis excepte en la nova, la d'aparadors, en què hi haurà un únic guanyador.

Els premis seran un xec de 150 euros pel primer classificat de cada categoria, 100 euros per al segon i 50 euros per al tercer, tots ells per comprar a les floristeries de Balaguer.

Per a la categoria nova, amb un sol premiat, el guardó serà  també un xec de 150 euros i una falca publicitària a Ràdio Balaguer.

Dins el projecte de Viles Florides del que forma part la ciutat de Balaguer des de l'any 2018, la presència de zones verdes i flors en la ciutat és un factor de gran valor per mantenir Balaguer dins d'aquesta aposta de ciutat.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar