Càritas Catalunya inicia una campanya per triplicar les donacions i poder afrontar l'increment de demandes d'ajuda. D'altra banda Càritas Lleida alerta d'un augment del 65% de les demandes de necessitats bàsiques

Per Ràdio Balaguer
519 visites
07A5Beb5283937019Fcf72D709C90Ed2Caritas

Càritas Catalunya ha iniciat una campanya per triplicar les donacions i garantir la cobertura de les necessitats de les persones que demanen ajuda a l'entitat, que s'han multiplicat per tres des de l'inici de l'estat d'alarma. Estimen que la demanda "s'anirà incrementant" a mesura que s'allargui la situació. Per això han posat en marxa un espot amb l'actor Víctor Solé i una nova pàgina web per facilitar les donacions. Per Sant Jordi han organitzat activitats com la retransmissió per Instagram d'un recital de Miquel Martí i Pol per part de Joan Gràcia del Tricicle. També enviaran roses virtuals i contes digitals als qui facin donatius que es destinaran a pal·liar les conseqüències de la covid-19.

D'altra banda Càritas Diocesana de Lleida ha alertat d'un augment del 65% de les demandes per cobrir necessitats bàsiques per part de persones en risc d'exclusió des de l'inici de la crisi sanitària provocada per la covid-19. Des que es va decretar l'estat d'alarma, l'entitat ha incrementat les accions d'acollida i atenció a les persones que necessiten els seus serveis i la totalitat de programes que desenvolupen continuen actius tot i les circumstàncies excepcionals del moment. En el primer mes de confinament s'ha centrat l'atenció a persones vulnerables i s'han atès un total de 80 famílies que es trobaven en situació de precarietat.

Segons Càritas un total de 300 persones han rebut assistència per cobrir necessitats més bàsiques que s'han pogut satisfer amb ajuts per valor de 7.443,35 euros. Entre les demandes més rebudes destaquen les d'aliments, productes d'higiene personal i roba interior.

En el terreny laboral, els professionals de Càritas han continuat fent seguiments i acompanyaments a distància així com acollides laborals quan aquestes han estat necessàries. D'aquesta manera, s'ha procurat donar resposta de forma eficient a totes les demandes, amb una atenció personalitzada selectiva i amb l'ús de les tecnologies per poder garantir l'acompanyament i el seguiment a tots els usuaris i persones demandants dels serveis.

ACN

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar