CCOO i UGT anuncien una vaga general al sector del transport per carretera a l'octubre. Els sindicats denuncien el 'bloqueig sistemàtic' de l'avançament de l'edat de jubilació als conductors professionals

Per Ràdio Balaguer
408 visites
A3138607953A013Bd16D83797671Db7Eccooiugtanuncienunavagageneralalsectordeltransportpercarreteraaloctubre

"El sistema legal a Espanya recull la possibilitat d'avançar la jubilació mitjançant la jubilació parcial i el mecanisme de coeficients reductors per raó d'activitat, però cap d'ells s'acaba de fer efectiu en el cas dels conductors de vehicles pesants", han lamentat CCOO i UGT, que han recordat que porten esperant des del 2011. "Després de 13 anys, l'expedient no s'ha resolt i continua al calaix", han etzibat els sindicats.

 

CCOO i UGT igualment retreuen la dificultat per accedir a la jubilació parcial per part dels conductors professionals. "És evident que si l'accés a la jubilació parcial depèn de la concessió de l'empresa i aquesta dobla els seus costos de Seguretat Social concedint-la, les sol·licituds es deneguen per àmplia majoria i el sistema no serveix", han apuntat el sindicats. Afegeixen que sol·liciten que se'ls apliquin les mateixes regles que s'apliquen a la indústria manufacturera i tampoc els hi concedeixen, han posat sobre la taula els sindicats, que també han retret a l'executiu espanyol que no faci cas de les resolucions aprovades al Congrés dels Diputats sobre la jubilació anticipada dels conductors professionals i el "menysteniment" de la manifestació del 7 de juny.

"És també una vaga contra les patronals del transport perquè són responsables directes de les seves condicions de treball i de garantir la seguretat i salut de les persones conductores", han volgut deixar clar els sindicats. Per tot això "Fan una crida a totes les persones treballadores del transport per carretera i a totes les organitzacions per paralitzar el país", han conclòs CCOO i UGT.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar