Creu Roja a Catalunya incorpora 1.690 persones al mercat laboral durant la pandèmia. La Creu Roja a Lleida ha atès 781 persones des de l'àrea d'Ocupació a tota la demarcació, de les quals el 63% han estat dones

Per Ràdio Balaguer
660 visites
41Bec0A30942B402100548B0De83D5Acdiamundialtreball1

La Creu Roja ha atès un total 13.359 persones a través dels programes d'Ocupació i Respon que l'entitat va posar en marxa davant de la covid-19. Les dones representen el 63,6% de les persones que han rebut suport en l'àmbit laboral. En aquest context de pandèmia, 1.696 persones que han pres part en els itineraris integrals d'inserció han aconseguit incorporar-se al mercat de treball i s'han signat 3.393 contractes. Per mantenir aquest suport, l'entitat ha incorporat noves formes d'atenció en format remot (més de 30.000 hores) i ha ofert als usuaris recursos per accedir-hi, com tauletes i ordinadors a les seus, i formacions per trencar la bretxa digital. S'han destinat més de 20.000 euros en l'adquisició d'aquests recursos.

L'objectiu dels programes és millorar l'ocupabilitat i l'accés a oportunitats de feina per als col·lectius que poden tenir més dificultats per trobar-ne, com joves en risc d'exclusió, majors de 45 anys, dones en situació de vulnerabilitat o migrants. Comprenen des d'orientació en la recerca de feina fins a inserció laboral, formació, itineraris personalitzats i pràctiques.

 

La Creu Roja a Lleida insereix 203 persones al mercat laboral durant l'últim any malgrat la pandèmia

 

Durant l'any passat, la Creu Roja de Lleida ha atès un total 781 persones a través dels programes d'Ocupació dins del Pla Creu Roja Respon que l'entitat va posar en marxa el mes de març passat per fer front a l'impacte de la Covid-19. Les dones representen el 63% de les persones que han rebut suport en l'àmbit laboral. D'aquestes 781 persones, 203 s'han pogut inserir al mercat laboral.

Les actuacions dels diferents programes d'Ocupació tenen com a objectiu millorar l'ocupabilitat i l'accés a oportunitats de feina per als col·lectius amb més dificultats (joves en risc d'exclusió, majors de 45 anys, dones en dificultat social, persones migrades, etc...) i comprenen des d'orientació en la recerca de feina fins a inserció laboral, formació, itineraris personalitzats i pràctiques.

Per poder continuar oferint aquest suport durat la crisi sanitària i social, l'organització ha incorporat noves metodologies d'atenció en format telemàtic i ha ofert a les persones usuàries recursos tecnològics per accedir-hi: tauletes, targetes de dades, ordinadors a les nostres seus i formacions per trencar la bretxa digital.

Aliances amb el món empresarial

 

Aquestes xifres no haurien estat possibles sense la implicació del món empresarial, que malgrat el context actual ha continuat donat suport al projectes d'ocupació de l'entitat. Un total de 42 empreses de diversos sector professionals hi han col·laborat i han permès a les persones usuàries accedir a ofertes de feina, pràctiques formatives i accions d'assessorament i orientació.

En aquesta línia, la Creu Roja de Catalunya també va organitzar el mes de novembre passat el primer Networking Virtual d'Ocupació en què 150 persones candidates van entrevistar-se  en línia amb 19 empreses per optar a 85 ofertes de feina.

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Des dels programes d'ocupació treballem per sumar en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, principalment l'ODS5 Igualtat de Gènere, treballant per reduir la bretxa salarial i fomentant la corresponsabilitat entre homes i dones, l'ODS8 Treball Digne i Creixement Econòmic, reduint la taxa de risc de pobresa en el treball i la precarietat laboral i prioritzant la lluita contra l'atur juvenil, i l'ODS10 Reducció de Desigualtats, fent incidència en revertir el creixement de la desigualtat en relació a la diferència d'ingressos entre les persones més riques i les més pobres.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar