Dins dels actes del Correllengua a Balaguer, s'ha realitzat aquest divendres una visita comentada a l'exposició Josep Benet, en la desfeta i el redreç, a càrrec de Jordi Oliva, al Museu de la Noguera

Per Ràdio Balaguer
431 visites

83Cc76D0C63B13A39Fb13Affe0E186B454320465014128962403073805218007003110836322N

 

En la desfeta i el redreç mostra, a través de diferents plafons, textos explicatius i imatges, la figura del polític, activista i historiador Josep Benet, una figura clau de la història contemporània de la segona meitat del segle XX a Catalunya. Es tracta d'una exposició itinerant produïda per Òmnium Cultural Segarra-Urgell i pel Museu de Cervera, coordinada per Carme Bergés i amb l'historiador Jordi Oliva Llorens, especialista en la figura de Benet, com a comissari.


Els actes del Correllengua seguiran el dissabte dia 6 a les 19 h a la plaça del Mercadal es farà l'espectacle infantil i familiar 'Estanis, l'home dels oficis', de la companyia La Cremallera Teatre. Tot seguit, se celebrarà una ballada de sardanes i ball de bastons, amb la colla bastonera Casal Pere III de Balaguer; i a continuació, la marxa de torxes per la llengua fins la plaça del Pou.

A partir de les 21 h a la mateixa plaça del Pou, es farà la lectura del manifest del Correllengua 2025, que enguany va a càrrec de l'escriptora Mercè Ibarz, i finalment se celebrarà un sopar popular i un concert amb el grup Marta & Gregori.

Els tiquets pel sopar es poden adquirir a la copisteria Manhattan o al local del Casal Pere III.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar