Educació estableix els criteris d'aprenentatge i acompanyament de l'alumnat dels centres d'educació especial per al tercer trimestre

Per Ràdio Balaguer
458 visites
Ccb7C73Ebeb25F4C523C09A1Fa795566Taulesescola3

El Departament d'Educació ha establert en unes instruccions quins són els criteris  per al desenvolupament de l'acció educativa i l'avaluació dels alumnes en els centres d'educació especial durant el període de confinament pel Covid19.

 

Es tracta de centres diferents pel que fa a les etapes educatives, la diversitat en el perfil de l'alumnat, i els projectes o programes específics que desenvolupen. Aquests centres escolaritzen alumnat que requereix d'uns suports i mesures intensives per assolir les capacitats i competències del currículum educatiu. Per aquest motiu, el seguiment emocional i personalitzat de l'alumnat amb necessitats educatives especials és especialment important en les circumstàncies actuals.

 

Els centres han d'establir vies de comunicació per mantenir la relació amb es alumnes, orientar-los i proposar activitats ajustades, i al mateix temps atendre les necessitats que puguin sorgir. Les instruccions preveuen que en l'oferta d'activitats es prioritzin les tasques globalitzades, amb enfocament competencial, i significatives. Al mateix temps, que estiguin ajustades al pla de suport individualitzat (PI) de cada alumne i a la seva situació personal.

 

També per garantir la igualtat d'oportunitats i l'equitat entre els alumnes d'educació especial, els centres han d'elaborar un pla per tal de poder arribar a tots els alumnes, a través de diferents canals de comunicació, plataformes i recursos. Una comunicació que ha de permetre mantenir el contacte i el seguiment entre professorat, alumnat i famílies.

 

Recursos i avaluació específica

 

Atès que els centres d'educació especial donen atenció educativa a un perfil molt divers d'alumnat i aquest fet suposa un esforç quant a la personalització de l'aprenentatge, el Departament d'Educació posa a disposició dels docents uns Models de propostes didàctiques per a les diferents etapes educatives que poden servir com a exemples.  En el desenvolupament d'aquests models s'ha de vetllar perquè les activitats siguin inclusives i accessibles, i considerin els ritmes, les característiques i la situació personal de cada alumne.

 

Pel que fa a l'avaluació del tercer trimestre, cal tenir present que cada centre ha de decidir, a partir de la seva pròpia realitat i la del seu alumnat, quines seran les modificacions que incorporarà a l'avaluació. En el cas dels centres d'educació especial, pot ser necessari revisar els plans de suport individualitzats i incorporar-hi modificacions.

 

Les característiques de l'alumnat de cada centre i les condicions en què es troba són molt diverses i s'haurà de definir on es posa el pes per a la valoració. L'equip docent pot valorar els aprenentatges en la sessió de la tercera avaluació, i considerar les circumstàncies personals i a partir de la informació que ja s'havia recollit quan hi havia contacte quotidià i presencial. Al mateix temps, les informacions recollides d'ara endavant poden ajudar, incloent-hi les aportades per les famílies, a complementar aquelles de les quals ja es disposava.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar