El Consell d'Administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida aprova el nou Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida per al període 2023-2026

Per Ràdio Balaguer
479 visites
73F3Ff52Fa4931F5E8C4Fdd943617Cb6Plaestratgicturisme

El Consell d'Administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, reunit aquest dimarts a la sala polivalent de la Diputació de Lleida sota presidència de la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha aprovat el nou Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida per al període 2023-2026, el qual ha de servir com a full de ruta del desenvolupament del sector turístic de la demarcació per als propers anys. Entre altres punts de l'ordre del dia, el Consell també ha aprovat la pròrroga per un any del contracte dels serveis d'assessorament, planificació i inserció de publicitat i continguts de les campanyes de promoció turística del Patronat de Turisme a l'empresa NothingAd. Finalment, el Consell ha aprovat el conveni de col·laboració del Patronat de Turisme amb l'Agència Catalana de Turisme i l'aportació econòmica de 212.938 € per a les accions de cooperació relatives a les accions cooperades per a la promoció turística dutes a terme durant l'any 2022.

El nou Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida per al període 2023-2026 representa una actualització de l'anterior, que abraçava el període comprès entre el 2019 i el 2022. El nou Pla ha estat adaptat als nous reptes i canvis produïts pels efectes de la pandèmia i al canvi climàtic a escala global amb l'objectiu que la destinació pugui seguir treballant en la millora contínua de la seva competitivitat. La nova estratègia deriva de quatre principis rectors que es retroalimenten de manera sistèmica i que, en definitiva, són els pilars en els quals la destinació ha de seguir treballant de manera constant: l'Excel·lència, la Corresponsabilitat, la Sostenibilitat i la Innovació.

El document aprovat avui defineix la demarcació de Lleida com una destinació en la qual les característiques demogràfiques, l'oferta d'activitat de contacte amb la natura, les tradicions i l'entorn rural, i la voluntat de continuar treballant en el camí de la sostenibilitat, li atorguen un marc d'oportunitats per alinear-se amb les noves tendències turístiques que cada vegada es troben més alineades amb els criteris i valors de la sostenibilitat, el respecte al medi ambient i a les persones.

Un dels principals elements que caracteritzen aquest pla és la participació dels agents del sector turístic lleidatà a l'hora de fer la diagnosi del turisme a la demarcació de Lleida amb les fortaleses, les oportunitats, les debilitats i les amenaces de la destinació, com també a l'hora de definir l'estratègia de cara al futur i els mercats emissors prioritaris per a la demarcació de Lleida. El nou pla estratègic fixa que l'acció de promoció al mercat estatal ha d'orientar-se cap a 6 mercats estratègics. El mercat català segueix sent el prioritari, seguit per la Comunitat de Madrid, el País Basc, la Comunitat Valenciana, les Balears i Aragó. Quant al mercat internacional, l'acció de promoció s'ha de concentrar en 5 mercats estratègics, amb el francès i el Benelux com a prioritaris; l'alemany i els Països Nòrdics, que cada vegada tenen més rellevància, seguits a continuació pel Regne Unit, entre d'altres.

Amb una visió turística a llarg termini fins al 2030, la finalitat d'aquest pla és reforçar el posicionament estratègic de Lleida com una destinació amb un model de turisme sostenible i regeneratiu, líder en turisme de natura i ecoturisme, situant la sostenibilitat al centre de la planificació com a principal objectiu marc vertebrador de l'estratègia. Alhora, posant en valor la cooperació per enfortir sinergies i aliances que permetin una millor corresponsabilitat i cogestió entre tots els agents turístics del territori i els mateixos residents.

Els principals components d'aquest Pla són:

· L'actualització de la diagnosi turística de la destinació.

· L'actualització i reafirmació de la visió compartida a llarg termini entre els agents turístics.

· La construcció d'un nou full de ruta estratègic amb horitzó temporal 2023-2026 capaç d'alinear el desenvolupament de la destinació en els propers anys.

· La definició d'unes directrius de treball alineades amb la nova estratègia.

D'aquesta manera, la nova estratègia deriva de quatre principis rectors que es retroalimenten de manera sistèmica i que, en definitiva, són els pilars en els quals la destinació ha de seguir treballant de manera constant: Excel·lència, Corresponsabilitat, Sostenibilitat i Innovació.

Donant especial importància al principi de Sostenibilitat, el nou model de desenvolupament turístic de Lleida s'estructura sobre la base d'1 objectiu marc vertebrador o transversal que fa referència a aquest mateix pilar, i 4 objectius marc específics.

Objectiu marc vertebrador: Ampliació del model turístic sostenible de la destinació.

Objectius marc específics:

1.       Enfortiment de la cogestió fomentant la corresponsabilitat dels actors del sistema turístic lleidatà.

2.       Foment de la creació de producte i experiències turístiques innovadores i sostenibles.

3.       Orientació del territori als nous perfils de demanda afins a la visió definida.

4.       Desenvolupament del coneixement i les capacitats del talent humà al sector turístic de la destinació.

Per tal de donar compliment a aquests objectius específics, el pla proposa un seguit de directrius definides de manera consensuada amb els actors clau del sector turístic lleidatà, com a full de ruta. En total, el pla proposa 15 directrius (4 per a l'objectiu de Cogestió, 4 per a l'objectiu de Producte, 3 per a l'objectiu de Demanda i 4 per a l'objectiu de Coneixement). Totes elles reconeixent la necessitat de treballar amb corresponsabilitat, excel·lència, sostenibilitat i innovació per al seu assoliment.

 

Pròrroga del contracte dels serveis de planificació i inserció de campanyes publicitàries del Patronat

D'altra banda, el Consell d'Administració ha aprovat la primera pròrroga per a un període d'un any del contracte de "serveis d'assessorament, planificació, negociació i inserció de publicitat i continguts en els mitjans de comunicació de les campanyes publicitàries del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida" a l'empresa NOTHINGAD COMUNICACIÓ, SL per un import de 895.400 euros. L'esmentada empresa va guanyar amb data 17 de juny de l'any 2021 el concurs d'adjudicació per a un període de dos anys i l'opció de dos anys més de pròrroga, amb un import total d'1.790.800 € per a les dues primeres anualitats de durada inicial del contracte i d'acord amb els preus unitaris i percentatges de descompte assenyalats en la seva oferta.

Finalment, el Consell d'Administració també ha aprovat el conveni de col·laboració entre l'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per a la integració, mitjançant aportació econòmica, per a l'any 2022, en el Consell de Direcció de l'Agència Catalana de Turisme, així com les relatives a les accions cooperades per a la promoció turística dutes a terme durant l'any 2022. L'import aprovat en el conveni és de 212.938 euros, dels quals 75.000 euros corresponen a la participació del Patronat de Turisme en el Consell de Direcció de l'Agència Catalana de Turisme, i els restants 137.938 € del pressupost del Patronat de l'any 2023 van destinats a diferents accions promocionals del territori dins del programa Pirineus, del qual forma part el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar