El departament d'Ensenyament diu que no va filtrar dades dels nens de Balaguer que havien de fer més hores de classe en castellà.

Per Ràdio Balaguer
835 visites
427721E6996E211703A884C60D919381Gaspar3

Ni el director del CEIP Gaspar de Portolà de Balaguer, ni des dels serveis territorials d'Ensenyament a Lleida, ni des del mateix Departament es va filtrar el nom de la família que havia demanat més hores de castellà per als seus dos fills en aquest centre l'any 2015, segons recull l'ACN, que assegura que fonts del Departament també han indicat que aquesta és la resposta que li han donat al Síndic de Greuges en relació a la resolució oberta el passat mes de desembre on s'instava a obrir un expedient informatiu al si de la mateixa conselleria per aclarir com s'havien fet públic les dades dels alumnes i la família.

Arrel d'aquesta resolució, els grups del PPC, dilluns, i C's ahir dimarts, han demanat al Govern que aclareixin com es van filtrar aquestes dades i n'han exigit responsabilitats per les conseqüències que va patir la família, que va decidir canviar de centre després del rebombori mediàtic que va despertar el cas.

La resolució del síndic venia a compte de la queixa interposada per l'Assemblea per una Escola Bilingüe a Catalunya, on apuntava que el director de l'escola Gaspar de Portolà va fer unes declaracions a alguns mitjans de comunicació on facilitava informació de la família que havia demanat més classes de castellà per als seus fills i en revelava la identificació. Així mateix, a la queixa de l'Assemblea es feia referència a la concentració que va convocar l'AMPA de l'escola on invitava a pares i a la població de Balaguer a defensar l'escola en català.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar