El grup balaguerí Rehenes ha presentat aquest dissabte el seu 'Arañazos bajo la piel' al Cafè del Teatre de Lleida. El concert, amb un centenar de persones com a públic, va aconseguir l'aclamació de públic i crítica.
El grup balaguerí Rehenes ha presentat oficialment aquest dissabte a la nit el seu darrer disc 'Arañazos bajo la piel' al Cafè del Teatre de Lleida. Una presentació especial del nou treball, del que possiblement sigui la banda de ponent més longeva ara mateix.
Rehenes ja va presentar el darrer disc a Balaguer durant la Festa Major, però en un concert de poc més de 50 minuts. Ara en aquest del Café del Teatre, el grup ha ofert als assistents tot el disc sencer per primera vegada en directe.
Un centenar de persones van ser el públic que va poder gaudir d'aquest espectacle, un concert amb sorpreses, com la presència de Tui Higgins, que va posar la veu en directe als temes Cielo gris i El cielo en Marte, o la de Guillermo Berlanga, que aportava el Pedal Steel a Arañazos bajo la piel i com a ocasió extraordinària a La distancia.
Públic i crítica van estar d'acord amb la gran sonoritat de la banda, que sap demostrar la seva experiència damunt dels escenaris amb un so molt compacte.
Antonio Guillen, veu i guitarra de la formació, es mostrava molt content de la sonoritat aconseguida, així com de la resposta tant de públic com de crítica. Així i tot, feia una crida a altres artistes a donar el seu suport i deia, com a reflexió, que és una llàstima que uns artistes no vagin als concerts dels altres. També feia una crida a la gent de Balaguer a donar suport a la banda, un grup que sempre ha fet bandera de portar el nom de Balaguer allà on actuen.
Recordem que el Grup balaguerí Rehenes presentava aquesta tardor el seu nou disc"Arañazos bajo la piel " que inclou per primera vegada cançons en Català.
Rehenes es una Banda de Rock&Roll formada a Balaguer l'any 1989.
D'aquella primera època destaca la publicació de la primera maqueta ''Ella sabe esperar'' l'any 1990. Al 1991 publiquen una segona titulada 'La suerte es esquiva' amb sis cançons. D'aquesta maqueta es publicaria en vinil el single "La suerte es esquiva" i '' Fin de semana''. Posteriorment enregistren un nou casette recopilatori afegint algunes cançons en directe.
Finalment una tercera i última maqueta, 'Deseo y pasión', amb les cançons 'Para siempre', 'Miénteme', 'Cuando sonríes', 'La distancia', 'Volver a empezar', 'Momentos', 'Cielo gris', 'Nada' i 'Juguetes rotos'. Rehenes també va participar i guanyar la 4a edició del concurs "Ciutat de Lleida".
El grup es dissol l'any 1994 i no serà fins al 2011 que el grup es reuneix amb la seva formació gairebé original. D'aquesta volta als escenaris, sorgeix 'Abismos desordenados', un disc que apareix el 2013.
Ara fa un parell d'anys van tornar a posar-se a treballar per preparar un nou disc "Arañazos bajo la piel "produït per Txabi Ábrego que també ha col•laborat en el disc i masteritzat a CatMastering per Juanjo Muñoz guitarrista dels Gossos. Un àlbum que s'ha enllestit en els darrers mesos i que s'ha publicat aquest mes d'octubre.
El disc inclou 11 cançons i s'ha publicat en format CD encara que segons la demanda i rebuda del disc aquest es podria també publicar en vinil..
A banda de la presentació oficial del disc al Café del Teatre de Lleida. Previament han ofert alguns concerts acústics amb algunes de les cançons, al Music i Tapes de Balaguer al mes d'agost i per Festa Major de Balaguer, encar que en un format reduït.