El Museu de la Noguera presenta aquest diumenge una nova peça del projecte 'A taula'! Es tracta d'un morter de pedra del segle XV procedent de la jueria de Balaguer.
Aquest diumenge 2 d'abril a les 12 del migdia el Museu de la Noguera presenta una nova peça del projecte " A taula"!
Aquest cop la peça, que estarà exposada durant tot el mes d'abril, serà un morter de pedra del segle XV procedent de la jueria de Balaguer, en concret on hi havia l'antiga església de Sant Josep.
El morter és i ha estat un estri indispensable en la cuina catalana. S'utilitza per xafar alls, picar, o moldre fruits, ingredients presents en la majoria de salses genuïnes com l'allioli el romesco o la salsa xató. És un utensili omnipresent en gairebé la totalitat dels plats dels llibres de cuina catalana medieval com el Sent Soví o el Llibre del Coch
Carme Alòs és la directora del Museu de la Noguera.
Àudio
Als magatzems del Museu de la Noguera es conserven diversos exemplars de morters que van des de la prehistòria fins a l'edat moderna.
Àudio
Al finalitzar la presentació tots els assistents podran degustar una picada elaborada pel restaurador balaguerí Josep Maria Morell acompanyada d'una copa de vi gentilesa del Castell del Remei.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=6004