El Teatre Municipal de Balaguer acull els quarts de final del Concurs nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta.

Per Ràdio Balaguer
750 visites
580C18Bd34D8C4F2F56B07599048Cc2Flecturaenveualta

El Teatre Municipal de Balaguer ha acollit avui els quarts de final del XIII Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta, un certamen per dominar les destreses per a una lectura expressiva i per a la comprensió del que es llegeix. 

El quarts de final disputats a Balaguer han comptat amb les categories següents:

  • GRUMETS VERMELLS (lectors i lectores d'entre 8 i 10 anys, cicle mitjà de primària).
  • GRUMETS VERDS (lectors i lectores d'entre 10 i 12 anys, cicle superior de primària).
  • TIMONERS (lectors i lectores que fa menys de dos anys que han arribat a Catalunya)

Ha participat l'alumnat de l'escola Alfred Potrony de Térmens, l'escola Els Planells d'Artesa de Segre, l'escola Ramon Gombal de Penelles, l'escola Sant Bartomeu de Bellmunt d'Urgell, l'escola Bonavista de Bellcaire d'Urgell, escola Salvador Espriu de Vallfogona de B, l'escola Santa Maria de Castelló de Farfanya, l' escola Sant Blai d'Algerri, l'escola La Colomina de Montgai, l' escola de Ponts i les escoles Gaspar de Portolà, Vedruna , La Noguera i Àngel Guimerà de Balaguer. 

Tots els participants han rebut l'obsequi d'un llibre i un diploma de participació. 

Els guanyadors de les diferents categories han estat: 

  • GRUMETS VERMELLS: Marc Daviu Sánchez (Escola Sant Blai d'Algerri). 
  • GRUMETS VERDS: Aran Sala Carabassa (Escola de Ponts). 
  • TIMONERS: Ariadna Stefania Takacs (Escola Gaspar de Portolà). 

Els guanyadors participaran a les semifinals que tindran lloc a Mollerussa. 

Amb aquest concurs de lectura en veu alta es pretén practicar l'entonació, el ritme, les pauses i la fonètica, afavorir la comprensió lectora, treballar alguns aspectes gramaticals, afavorir l'ampliació de lèxic i vocabulari i, entre altres, prendre consciència de l'organització de la informació. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar