En motiu del 5è aniversari de la mort del poeta català Miquel Martí i Pol, la Biblioteca Municipal Margarida de Montferrat de Balaguer, ha elaborat una guia de lectura amb tot el material que la biblioteca té sobre aquest autor
Miquel Martí i Pol va néixer a Roda de Ter l'any 1929 i va morir l'any 2003.
Martí i Pol és un dels poetes en llengua catalana més populars i llegits. També escriu prosa i fa traduccions.
Als catorze anys comença a treballar al despatx d'una fàbrica tèxtil fins que ha de plegar el 1973 a causa d'una esclerosi múltiple.
La seva poesia, d'arrel autobiogràfica, transcendeix la realitat de l'àmbit de la seva malaltia i del temps històric concret, i crea un paisatge interioritzat, que transmet serenitat. En són un exemple els poemaris:
Vint-i-set poemes en tres temps (1972),
La pell del violí (1974), Cinc esgrafiats a la mateixa paret (1975),
Llibre dels sis sentits (1974),
i Quadern de vacances (1976).
El reconeixement públic li arriba amb la publicació a Llibres del Mall de tres volums de l'Obra poètica:
L'arrel i l'escorça (1975),
El llarg viatge (1976) i Amb vidres a la sang (1977)
i, sobretot, també, amb Estimada Marta (1978).
Intèrprets com Celdoni Fonoll, Lluís Llach, Maria Cinta o Maria del Mar Bonet han musicat els seus poemes molts dels quals Han estat traduïts a més de 15 llengües diferents.
La seva trajectòria ha estat llargament guardonada i reconeguda, entre d'altres, amb el Premi Ciutat de Barcelona, la Creu de Sant Jordi, el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, el Premi Nacional de Literatura i la Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya i va ser membre de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.