Fins a 15 joves entre 18 i 29 anys participaran al camp de treball 'Franqueses '21', que es farà a l'agost a Balaguer sota l'organització de Joventut i Ascalfó. Els joves arranjaran el camí de Balaguer a les Franqueses pel bosc de Ribera
Fins a 15 joves entre 18 i 29 anys participaran al camp de treball 'Franqueses '21', que es farà el proper mes d'agost a Balaguer sota l'organització de Joventut i Ascalfo.
Es tracta d'un dels 61 camps que coordina la Direcció General de Joventut i que ofereixen més de 1.000 places arreu del país per a joves de 14 a 29 anys.
El camp de Balaguer es farà exclusivament en anglès i està limitat a 15 participants que, principalment, desenvoluparan tasques al camí de Balaguer a les Franqueses pel bosc de Ribera, entre els dies 2 i 16 d'agost.
Les tasques pretenen desbrossar un tram d'aquest recorregut per que segueixi sent un espai de passeig i esport per a la ciutadania en general. A més es faran tasques de neteja de l'entorn, recollint brossa dels marges del camí.
L'activitat, però, no es limitarà a aquesta feina, sinó que inclourà entreteniment de tarda i vespre, amb Workshops, jocs d'orientació i experiències d'integració amb jovent de Balaguer. També inclourà visites turístiques per descobrir el patrimoni de la ciutat.
Els joves s'allotjaran a l'escola Àngel Guimerà, on dormiran, disposaran de cuina i podran fer ús de les instal•lacions del gimnàs.
Les activitats estaran organitzades per l'associació Ascalfó de lleure formatiu i comptaran amb el suport de tècnics de la Paeria.
El de Balaguer no és l'únic camp que s'ofereix a la Noguera. A la Sentiu de Sió se'n durà a terme un per recuperar fortificacions de la Guerra Civil espanyola. En aquest cas no serà internacional, i anirà adreçat a joves catalans en edats de 14 a 17 anys. Es durà a terme del 15 al 29 de juliol i comptarà amb 12 places.