La CGT rebutja el tancament de l'escola Àngel Guimerà de Balaguer i demana una resposta col·lectiva per aturar-lo. El sindicat assegura que les famílies no donen per perdut el centre i no descarten emprendre accions

Per Ràdio Balaguer
795 visites
Ba43258174B1A02B366Faff07D943B55Escolangelguimer2019
Representants de la CGT Ensenyament Lleida i de FaPaC Catalunya s'han reunit aquest dilluns amb representants de l'AMPA de l'escola Àngel Guimerà per valorar "la situació d'indefensió que pateixen les famílies" després que s'hagi conegut el pla del Departament d'Educació, que compta amb el vistiplau de l'Ajuntament de Balaguer, per tancar progressivament el centre educatiu com a mesura per lluitar contra la segregació escolar a la capital de la Noguera.
 
Després de la trobada, des de la CGT han denunicat que les famílies se senten "desemparades" perquè "no se les ha tingut en compte en aquesta decisió" i asseguren que s'han assabentat del tancament per la premsa i "que ningú s'havia posat en contacte amb elles per explicar i justificar les raons de la mesura". Segons el sindicat, les famílies "no entenen aquesta decisió quan saben de ben segur que hi ha moltes famílies esperant obrir el període d'inscripció per matricular els infants".
 
Altrament, des de la CGT han posat de relleu que "a Balaguer, de cara a l'any vinent, hi ha més infants en edat de començar P3 que les places públiques que s'ofereixen si es tenen en compte les quatre escoles de la localitat". Per això, el sindicat considera que "l'argument de baixa natalitat, una mentida més".
 
El sindicat també ha explicat que "hi ha membres del claustre estan en contra del tancament", mentre "a altres no els ha quedat cap més opció que acatar la decisió perquè es van sentir condicionats en la seva decisió de vot" quan el claustre va votar la setmana passada avalant el tancament.
 
Des del sindicat han convocat a les famílies d'alumnes de l'Àngel Guimerà a una reunió dijous per tal d'analitzar la situació i posar damunt de la taula possibles accions per defensar la continuïtat de l'escola. Així mateix, la CGT ha fet una crida a tota la comunitat educativa de Balaguer, als sindicats d'ensenyament, a la FaPaC, a les associacions de veïns i altres col•lectius de Balaguer, així com també a l'Ajuntament, per tal de donar una resposta col•lectiva en defensa de l'escola pública i per aturar el tancament.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar