La comarca de la Noguera es prepara per viure una revetlla de Sant Joan plena de tradició i festa. Sopars populars, concerts, sessions de djs i fogueres son els clars protagonistes

Per Ràdio Balaguer
251 visites
C29F2B44F0C42C68C38852317E788790Cartellssantjoan2025

La nit més curta de l'any, el 23 de juny, reunirà la majoria de municipis de la comarca de la Noguera al voltant de les tradicionals celebracions de Sant Joan, que combinen fogueres, sopars populars, música i activitats per a tota la família.

La revetlla de Sant Joan a Balaguer començarà a dos quarts de sis de la tarda amb el tradicional Correbars, organitzat pels Joves BLG, amb sortida des del passeig de l'Estació i amenitzat per la xaranga Bufacanyes. L'activitat inclourà una ballada de sardanes a la plaça de la Sardana amb diverses colles locals. A les vuit del vespre, arribarà la Flama del Canigó al parc de la Transsegre, portada pel Club Ciclista de Balaguer. Tot seguit, el Ball de Bastons Casal Pere III llegirà el manifest i actuarà la big band Art Jazz Band, amb coca i rom cremat per als assistents.

La festa continuarà amb un sopar popular al mateix parc i, a les onze, amb la Rua de llum i foc de Sant Joan, a càrrec dels Diables Bèsties Feréstegues i la companyia Saltimbankis de Bellvís, que culminarà amb l'encesa de la foguera i un espectacle piromusical. A partir de la una de la matinada, començaran els concerts amb un tribut a Coldplay a càrrec de Paradise, seguit de diverses sessions de DJ's com Rayko, Álvaro Varen, Farrix B2B i Lowmike. La zona de concerts estarà delimitada com a espai lliure de petards per garantir un ambient inclusiu i segur per a tothom.

A Artesa de Segre, la jornada començarà amb la rebuda de la Flama del Canigó a la plaça de l'Ajuntament, amb l'acompanyament dels grups Xafatolls i Penya Pedal. Al vespre, la zona de pícnic de l'aparcament de l'institut s'obrirà amb servei de barra, i el sopar popular donarà pas a música en viu a càrrec del grup Vermouth i el DJ Fantasy. La nit culminarà amb el tradicional castell de focs artificials i l'encesa de la foguera, que marcarà l'inici oficial de l'estiu.

A la Ràpita, la celebració s'iniciarà amb un sopar popular a càrrec del Local Social, seguit de la tradicional coca i cava gratuïts per a tots els assistents i una sessió de música dels anys 80 amb DJ Lokito. Les activitats tindran lloc al carrer Prat de la Riba, a l'alçada del Local Social.

L'Hostal Nou, al terme de Vallfogona de Balaguer, oferirà una vetllada amb música i festa a càrrec del DJ Dray Today, sopar popular amb entrepans i coca, i el concert en directe de la HAO BAND. A mitjanit s'encendrà la foguera i la festa continuarà amb una segona sessió de DJ per allargar la nit.

A la Codosa, el programa inclourà un sopar popular d'entrepà, música en directe amb FR-KIK, l'encesa de la foguera a mitjanit i una sessió musical revival dels anys 80 i 90 per tancar la festa.

A Penelles, les activitats començaran a les 19 h amb música ambiental i servei de barra, i la Flama del Canigó encendrà la foguera després d'un simbòlic transport en bicicleta des de Castellserà, una tradició que implica la participació activa de la ciutadania.

El municipi d'Àger ha organitzat una llangonissada popular a l'esplanada de la Col·legiata de Sant Pere, on els assistents podran degustar entrepà de llangonissa, coca i refresc abans de l'encesa de la foguera i la festa amb música i ball.

A Gerb, la revetlla es desenvoluparà a la Plaça Major amb un sopar popular que oferirà un menú complet i, posteriorment, la sessió de DJ Lavcor. A més, no faltaran la tradicional coca de Sant Joan i cava per a tots els assistents.

La Flama del Canigó arribarà a Térmens a les 21.30 h, seguida d'un sopar popular amb entrepà de llonganissa i beguda, música d'havaneres a càrrec de Veus del Segrià i una animada vetllada amb coca i mojitos.

La terrassa de les piscines d'Ivars de Noguera acollirà un sopar especial preparat pel Bar de les Piscines, seguit d'un concert en directe amb Albert Show i l'obsequi de coca i cava per a tots els participants.

A Cubells, l'Associació Gent de Cubells ha programat la rebuda de la Flama del Canigó a la plaça Fustegueres i l'encesa de la foguera al Castell, amb música i servei de begudes per a tots els assistents.

El poble d'Algerri viurà la tradicional arribada de la Flama del Canigó a la zona de les piscines, la foguera a la zona dels pisos i un sopar al Local Social, que continuarà amb un ball animat pel Duet Festival Madisson i el repartiment de la coca de Sant Joan.

A La Sentiu de Sió es farà un sopar popular a la pista esportiva. EN acabar, a 2/4 d'11, s'oferirà un concert d'havaneres amb el grup 'Vent de ponent', i s'oferirà coca, cava i rom cremat als assistents.

A Os de Balaguer es farà una trobada popular a la Plaça Marcelino. Serà a les 8 del vespre, i es gaudirà de coca de Sant Joan i cava per a tothom. La festa seguirà a les 11 de la nit al recinte de les piscines, amb el ball del grup Jalaysa.

Finalment, a Menàrguens, la festa començarà amb l'arribada de la Flama del Canigó i un sopar popular davant de l'escola, per tancar amb la degustació de la tradicional coca de Sant Joan.

Altres municipis com Montgai proposen una forguera a la zona del pàrquing del pavelló, i alguns amb bars de les piscines també organitzen revetlles i fogueres per a tots els públics.

Amb aquesta àmplia oferta d'activitats, la comarca de la Noguera es vesteix de festa i tradició per celebrar una de les nits més emblemàtiques de l'any, on el foc, la música i la germanor són els protagonistes.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar