LA JORNADA INTERPIRINEUS SE CELEBRA AVUI AL BERGUEDÀ AMB LA PARTICIPACIÓ D'UNA SEIXANTENA D'EMPRESES I ENTITATS TURÍSTIQUES DELS PIRINEUS DE CATALUNYA, CATORZE DE LES QUALS SÓN DE LLEIDA
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida participat avui en la Jornada InterPirineus, que se celebra al poble de Maçaners, a la comarca del Berguedà, amb la participació d'una seixantena d'empreses i entitats que formen part de la marca turística Pirineus de Catalunya (agències de viatges receptives, allotjaments, empreses d'activitats, guies de muntanya i entitats públiques), catorze de les quals són de les comarques del Pirineu de Lleida.
La Jornada InterPirineus és una de les accions clau del pla d'accions del programa Pirineus. Es tracta de la trobada anual dels principals actors públics i privats del sector turístic dels Pirineus de Catalunya amb l'objectiu de compartir informació d'utilitat i rellevant per al sector, fomentar el treball en xarxa i augmentar la notorietat de la marca Pirineus al mateix territori.
En el decurs de la jornada s'han donat a conèixer les dades sobre els fluxos turístics i novetats en tendències procedents dels mercats internacionals més rellevants per a la destinació i s'ha fet la presentació de la campanya de publicitat actual de la destinació Pirineus de Catalunya, Obert 365, la qual disposa d'un pla de mitjans nacional i internacional als principals mercats emissors: Espanya, França, Benelux, Alemanya i Regne Unit.
Aquesta tarda tindrà lloc un workshop per donar a conèixer l'oferta i els serveis dels Pirineus catalans a una desena d'agents de viatges procedents d'ACAVE (l'Associació d'Agències de Viatges Especialitzades), interessats a conèixer experiències als Pirineus i poder-les comercialitzar entre els seus clients.
En paral·lel a la celebració del workshop de la tarda, tindrà lloc una reunió dels onze consells comarcals que formen part de la marca Pirineus, on es comentaran els eixos del Pla d'Accions 2024 i es posaran en comú els projectes en curs per part de les comarques amb l'objectiu de compartir l'experiència i conèixer millor la tasca que es fa des dels consells comarcals.
La jornada també ha inclòs un taller guiat per en Juan David Escorcia, expert en LEGO®, destinat a fomentar el diàleg i la reflexió entre els actors clau del sector turístic de Pirineus per al desenvolupament d'habilitats per a la resolució de problemes, la imaginació, la creativitat i la necessitat de treballar en xarxa, amb l'objectiu de convertir els Pirineus en una destinació turística de referència. També hi ha participat amb una ponència Xesco Espar, exentrenador del FC Barcelona, expert en alt rendiment, professor de la Universitat de l'Esport de Barcelona, speaker internacional, coach i autor de diverses publicacions.
D'altra banda, ahir a la tarda, en el marc de la Jornada InterPirineus, el turoperador britànic Hays Travel va mantenir una reunió amb diferents representants d'agències receptives del territori amb la finalitat de poder comercialitzar producte dels Pirineus catalans en els seus programes de vacances. Aquest turoperador està duent a terme un recorregut del 21 al 29 de novembre per l'Alt Empordà, la Garrotxa, el Ripollès, la Cerdanya, el Berguedà i l'Alt Urgell (tram 4 Grand Tour) amb l'objectiu de conèixer el territori.
Des de fa vint anys, el programa Pirineus treballa per consolidar les onze comarques del Pirineu català com a destinació turística única en els mercats emissors internacionals amb una promoció específica per desestacionalitzar la demanda, tant territorialment com temporalment.
El programa Pirineus està format per l'Agència Catalana de Turisme (Departament d'Empresa i Treball), l'Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l'Alt Pirineu i Aran-IDAPA (Departament de Territori i Sostenibilitat), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, els patronats de turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona i Diputació de Barcelona, i el Conselh Generau d'Aran.