La Paeria de Balaguer valora de forma molt positiva la cavalcada dels Reis Mags d'Orient, que aquest any presentava força novetats amb un canvi de recorregut, nous personatges i nous vestits.

Per Ràdio Balaguer
1081 visites
Dc7309290C25B074Bb0C3001C7A209Bcreismags202056
Els Reis Mags d'Orient han visitat aquest diumenge 5 de gener la ciutat de Balaguer. Ho han fet amb una cavalcada diferent a la dels últims anys. Enguany la sortida de la cavalcada s'ha fet des de l'església de Sant Domènec i no des de l'estació de trens com es venia fent en els darrers anys. Un nou recorregut, la incorporació de l'Estel d'Orient, el personatge del Sereno, nous vestits dels Reis i una posada en escena més espectacular han estat algunes de les novetats d'aquest 2020.
 
Tot plegat, segons el paer de Cultura, Arnau Torrente, ha agradat força al públic assistent tot i que, diu, sempre hi ha coses a millorar. També ha recordat que aquest és un projecte a quatre anys vista.
 
Àudio......
 
En aquest sentit, Torrente parla d'un full de ruta establert per definir com ha de ser la cavalcada del 2023 amb la incorporació de més novetats fins aquell any.
 
Àudio.....
 
Entre els aspectes a millorar, el paer de Cultura parla de qüestions de visibilitat, de més cordons de seguretat o de l'accés al vestíbul de la Paeria, on els Reis Mags van rebre els nens i nenes.
 
Àudio......
 
Aquest any els Reis van ser rebuts a l'església de Sant Domènec a les 6 de la tarda per molts infants i les seves famílies, que esperaven acompanyats del patge Polsim. Va ser el mateix patge qui va obrir les portes de l'església  d'on en va sortir la pols d'estels i els tres Reis. Tot seguit, les comitives de Melcior, Gaspar i Baltasar van enfilar l'avinguda Pere III acompanyades per les tres patgesses de la ciutat, Albaflor, Dolldargent i Ditsdeseda. El seguici estava encapçalat per l'Estel d'Orient, el patge Polsim i els carters reials amb una coreografia especial per l'ocasió. També hi anava 'lo Sereno', encarregat de portar totes les claus de la ciutat per tal que els Reis poguessin entrar a les cases aquella nit i fer l'entrega dels regals. 
 
Quan van arribar a la plaça del Mercadal, els tres Reis Mags van ser rebuts pel paer en cap al balcó de la Paeria, just després de transferir l'energia de l'Estel d'Orient a l'Estel que presidia la façana de la casa consistorial i que fins el passat diumenge havia recorregut diferents balcons de la ciutat, una activitat que s'ha potenciat amb el concurs d'Instagram 'oneslesteldeNadal', els premiats del qual es donaran a conèixer el proper 14 de gener. Els guanyadors seran obsequiats amb unes entrades per anar al Centre d'Observació de l'Univers. 
 
Pel que fa als discursos dels Reis Mags d'enguany han estat obra de l'autora Montse Barderi, comissària de l'any Teresa Pàmies i Premi Prudenci Bertrana 2019. 
 
Després dels parlaments, els Reis Mags d'Orient van rebre per segon any consecutiu els nens i nenes de la ciutat al vestíbul de la Paeria, un fet que l'any passat van agrair tant els infants com els pares al ser un espai més càlid per passar el fred mentre s'espera per poder saludar a ses Majestats.
 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar