La Sala Mercantil acollirà al seu escenari el diumenge dia 15 de desembre l'obra 'Llum trencada' a càrrec de la companyia Iguana teatre. Una dramatúrgia per conjurar l'oblit de les dones republicanes

Per Ràdio Balaguer
362 visites
2Bf9B0Fe75F5006053051335E43D3506Image

El cop d'estat del 18 de juliol de 1936 trencà el desig de llibertat i progrés de gran part de la població. Per a les dones suposà la pèrdua de tots els drets que havien aconseguit amb la II República i va relegar-les, un cop més, a una vida de submissió i silenci. Llum trencada vol recuperar les memòries d'algunes d'aquestes dones. Dones fortes, dones valentes, dones esporuguides, dones rebels, enfadades, dones trencades pel dolor que s'aixecaren enmig d'un temps fosc i perillós.

 

Amb aquests retalls de vida que Margalida Capellà va recopilar en el seu llibre Dones republicanes, que Carme Planells i Aina Salom han adaptat per a l'escena i que tres actrius de generacions diferents ens relaten, l'obra explica un dels fragments menys brillant de la nostra història i transmet els testimonis, fins ara invisibles, que han configurat el que som ara.

 

La companyia Iguana Teatre, amb Llum trencada, ha estat mereixedora del Premi Ciutat de Palma a les Arts Escèniques 2018 i del  Premi Millor Direcció de l'Associació de Teatres i Auditoris Públics de les Illes Balears a la Millor direcció 2018.

 

Direcció: Pere Fullana. Intèrprets: Irene Soler, Catalina Florit i Marina Nicolau

 

La representació té lloc el diumenge dia 15 a les 18h. Venda d'entrades al web sala mercantil.cat

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar