L'Agència Tributària de Catalunya comença l'atenció presencial i gratuïta per fer la declaració de la renda. L'ATC mobilitza enguany 74 professionals i 35 oficines arreu del territori
L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha començat aquest dilluns 3 de juny l'atenció presencial i gratuïta per a la declaració de la renda 2023. L'ATC mobilitza enguany fins a 74 professionals i 35 oficines d'atenció arreu del territori per a les persones que necessitin assessorament per fer la seva declaració. "L'Agència Tributària fa anys que ofereix aquest acompanyament als contribuents com un instrument que d'una banda mostra la nostra vocació de servei i, de l'altra, enforteix l'ATC perquè és una manera de maximitzar les nostres competències", ha assenyalat la secretària d'Hisenda, Marta Espasa, que acompanyada del director de l'ATC, Eduard Vilà, ha visitat les oficines territorials de Sabadell i Terrassa.
De fet, Espasa ha recordat que actualment la Generalitat no té plenes capacitats sobre l'IRPF. "Esperem que en un futur puguem gestionar íntegrament aquest impost", ha puntualitzat la secretària d'Hisenda i també presidenta de l'ATC. Els contribuents que vulguin ser atesos de manera presencial i gratuïta a les oficines de l'ATC del 3 de juny a l'1 de juliol (ambdós inclosos), poden trucar al telèfon 901 22 33 44 per reservar dia i hora. Pel que fa a la declaració de l'impost sobre el patrimoni, també poden demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l'ATC o del telèfon 012 per ser atesos a les oficines centrals de l'ATC i a les delegacions territorials de Girona, Lleida i Tarragona, entre el 10 i el 21 de juny.
Prop de 4.000 persones ateses via telefònica
A banda de l'assistència presencial, l'Agència Tributària de Catalunya va iniciar el 7 de maig el servei d'assessorament via telefònica. Des d'aleshores i fins a finals de mes (28 de maig), les oficines de l'ATC han atès un total de 3.965 persones per telèfon a tot Catalunya. Durant la campanya de la renda de l'any passat, l'Agència Tributària va atendre un total de 13.695 persones —6.206 per telèfon i 7.489 presencialment— i 90 contribuents van anar a les oficines centrals de Barcelona i les delegacions de Girona, Lleida i Tarragona per fer la declaració de patrimoni.
La secretària d'Hisenda ha volgut posar en valor "l'alt grau de satisfacció" dels contribuents per l'atenció rebuda a l'Agència Tributària. "Arriba al 99%. Tenim un personal molt professional, molt format i amb molta vocació de servei, que ens permet tenir unes valoracions molt positives per part de tots els ciutadans que venen a fer la declaració de la renda a les nostres oficines", ha conclòs Espasa.